9 клас мова
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Любімо й говорімо українською!
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Домашнє завдання
1. Опрацювати сторінку177.
2. Спишіть речення, розставте розділові знаки. Виконайте синтаксичний розбір безсполучникового складного речення (письмово):
...Звертаючись до образу Лесі Українки до цього феномена стійкості бачимо силою може ставати високість помислів значність життєвого ідеалу безмір любові до свого народу.
ТРЕБА ЗНАТИ на ЗНО!
25 лютого 2022 року -
151 роковина дочки Прометея
Ще її називають співачкою «досвітніх вогнів», українською Сaпфо, дочкою Прометея. А для нас вона – Леся Українка.
Леся Українка (справжнє її ім’я Лариса Петрівна Косач) – геній української літератури, що входить в умовну тріаду Шевченко-Франко-Українка. Її вірші вчимо ще змалку, тож здавалось б, що ми знаємо про поетесу все.
За вікном зима. Ось у таку пору, 25 лютого 1871 року, народилася Лариса Петрівна Косач. Народилася вона в Новоград-Волинському в інтелігентній родині. Мати – письменниця Олена Пчілка, батько Петро Антонович Косач – юрист, громадський і культурний діяч.
У родині Косачів було шестеро дітей – двоє синів та четверо доньок: Михайло, Микола, Леся, Ольга (Ліля), Оксана, Ізидора.
Батьки багато зробили для розвитку здібностей обдарованої доньки, дбали про її гуманітарну освіту.
Лариса жодного дня не сиділа за шкільною партою, не відповідала біля дошки, не бігала з ровесниками лункими коридорами.
Учителями її були мати, батько, а також книги і життя. Розмовляла вона з самого малку українською мовою, бо того хотіла її близька родина.
У чотири роки Леся навчилася читати. Її улюблені книги – «Кобзар» Тараса Григоровича Шевченка, твори Жюля Верна, Даніеля Дефо, казки Ганса Крістіана Андерсена.
Муки виснажували її з дитинства. З раннього віку навчилася вона «крізь сльози сміятись». Вже в 10 років з’явилися перші ознаки туберкульозу лівої ноги, а незабаром лівої руки. Потім хвороба перекинулася на легені і нирки.
Власна хвороба зробила Лесю чутливою до чужого горя. Вона бачила тяжкий стан рідного народу і, як ніхто інший, бажала змін. Та чи могла слабка дівчина достукатися до далеких володарів, чи хоча б взяти в руки зброю?
Проте Леся знаходить інший шлях – її зброєю стало слово. Поетеса поставила свою творчість на захист знедолених, вона прагнула збудити свідомість народу, її слова надихали, закликали до рішучих дій.
Леся Українка прожила хоч і коротке, проте надзвичайно цікаве життя – життя сповнене любові, добра, сили волі, мужності і краси. Тому недаремно її твори користувалися й користуються надзвичайною популярністю. Вона добре знана не лише в нашій країні, але й закордоном.
Померла видатна дочка України 1 серпня 1913 року в Грузії. Поховали її в Києві на Байковому кладовищі поряд із могилою батька та брата.
Леся Українка своїм могутнім талантом прославила рідний край, свій народ, землю, на якій народилася. Її поетичне слово наповнює душі читачів силою, мудрістю, ліризм
Урок 10. 02. 2022
Тема: Кома і крапка з комою в безсполучниковому складному реченні
Повторімо!
Домашнє завдання
1. Опрацювати параграф 25
2. Виконати вправу 304
3. ГОТУЄМОСЯ ДО ДПА! ( конспект)
Урок 08. 02. 2022
Тема: Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення.
Домашнє завдання
1. Опрацювати параграф 24
2. Виконати вправу 293
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 03. 02. 2022
Тема: Контрольна робота №2 з теми "Складнопідрядне речення". Тести
Домашнє завдання
1. Повторити тему "Складне речення".
2. Виписати складні речення з різними видами зв'язку про професії.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 01. 02. 2022
Тема: Складнопідрядне речення. Підготовка до контрольної роботи
Домашнє завдання
1. Повторити вивчене з теми
"Складнопідрядні речення"
2. Виконати вправу 280, 281
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 27.01.2022
Тема: Складнопідрядні речення з кількома підрядними
Відеопояснення
Домашнє завдання
1. Пройти тестування
Код доступу 4751967 join.naurok.ua
2. Переписати, пояснити вживання розділових знаків
1) А на світанку коли світ затих сусідський півень командир безсоння покликав знову до турбот нових що мов тумани налягли на скроні. (П.Мах).
2)
Отож пора до рідного двора де стежка, що
натопче дітвора на роси поведе мене босоніж. (І.Чернецький).
3)
Є доля якої зловмиснику не зрозуміти не
втямити й тому хто тягнеться на п’єдестал.
(В.Гей).
4)
Не
закохуйсь в асфальт над усе а
поклич в гаю стежку до себе де
берези як зграя гусей, що готова летіти до неба. (П.Мах).
5)
Де вітри лягають у знемозі де спочиває ліс
у білім сні непогасно сяють на
морозі ягоди калини вогняні. (В.Гей).
6)
У хату лісникову дощ привів що зіллям
дихала що пахла рушниками. (П.Мах).
7)
Де берізки одбігли од гаю де за вітами
вітер приліг я з тобою ожин назбираю – дивних ягід моєї землі. (П.Мах).
8)
Нехай у зрілості ми трохи припізнились немов Полісся яблука зимові нехай скупіші трохи ми у слові весняна й ніжна
буде наша зрілість. (В.Гей).
9) Питала мати в далини мов чайка сивої тривоги чом не вертаються сини з війни до рідного порога. (П.Мах).
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
Урок 30.12.2022
Тема: РМ. Есе на тему «Що робить мене щасливим(ою)» з використанням складнопідрядних речень
Повторімо!
Домашнє завдання
1.Напишіть есе на відповідну тему
(формальне, обсяг 1-2 стор.),
використовуючи складнопідрядні речення.
2. Загадайте бажання і нехай вони
всі здійсняться! З Новим 2022 роком!
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 14.05.2021
Тема: Контрольна робота №6 з теми "Речення з відокремленими членами". Тести і завдання. Читання вголос.
Початок уроку о 10.00 год.
Підключитися до конференції Zoom
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 11.05.2021
Тема: Аналіз контрольного диктанту
Мета: повторити правила, на які було допущено помилки в диктанті, удосконалювати вміння й навички користування довідковою літературою, виховувати уважність.
Завдання: Виписати слова, речення, в яких було допущено орфографічні, пунктуаційні помилки, скориставшись довідковою літературою.
Домашнє завдання:
Підготуватися до контрольної роботи з теми "Речення з відокремленими членами"
( параграф 31 - 36)
Пройти тестування:
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 07.05.2021
Тема: Контрольний диктант
Початок уроку о 09.30 год.
Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/86750043518?pwd=U2V5WDdHVU1HRmNYbmZXSW1vVng3QT09
Ідентифікатор конференції: 867 5004 3518
Код доступа: XCQ7wb
Сьогодні у нас урок української мови з теми "Контрольний диктант". Розумію,
що не всі ви маєте технічну можливість скористатися платформою Zoom, аби я
могла провести диктант одночасно для всіх, тож пропоную більш цікавий вид
роботи.
Для вас я склала текст диктанту. Під час його
написання навмисно припускалася ПОМИЛОК. Ваша задача - написати його правильно,
виправити мої помилки і не допустити свої. Не забувайте про розділові знаки.
Фото диктанту надсилайте у вайбер.
Диктант
Зійшло солнце ожили хмари й червоною річкою поплевли вище далекого лісу вишчевесіного яру.
Плюскоче в досвітній темряві доспіла ярина і на високій могилі як побратими застигли два ясеня.
Мерегтить широкий
шлях і в голубому прорізі віт гойдаєця ледь помітний серп молодого місяця
підпливаючи до мерехтливої вранішної зорі.
Старі саджені у два
рядка крислаті липи з'єднуюця мережаними брамами й повівають медом. Пливуть
вони як прадавнина натомлені і величні.
Не велика косарська
криниця вабить своїм тихим плескотом. Умістились в ній і придорожні дерева і
високе коване небо із серпом місяця хмаринами і дрімають у її глибині осипані
стріли громовиць. І вода в ній міцна на корені настояна.
У раз усе покращало
і ясени з блакитніми тінями і зеленим шумом і стиглі червоні маківки що
бренятьмилодію поля. А над ними гуде дзвін і вище нього летять лелеки а під
ногами солнце смикає за поводи тіні.
Густим килимом укривають теплу землю фіалки. Вони пахнуть ніжно радісно і хвилююче. Випростовує свої волохаті пилюстки тихий сон. Стрімко зводяться тремтливі дзвіночки. Усе захоплює усе вкриває войовничий невідступний швидкий барвінок. Усе посміхається новому дню.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 30.04.2021
Тема: Послідовність синтаксичного розбору простого реченняз відокремленими членами речення.
Початок уроку о 10.00 год.
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/81245947270?pwd=RW54cWhUYjg1RDdVSFRXQyt0NmpXUT09
Идентификатор конференции: 812 4594 7270
Код доступа: kF6LXK
Домашнє завдання
1. Повторити параграфи 31-37
2. Вправа 384 сторінка 168
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 27.04.2021
Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення. Розділові знаки при них.
1. Повторити тему "Відокремлені члени речення".2. Переглянути відеоурок.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 23.04.2021
Тема: РМ. Твір-оповідання з обрамленням на основі почутого.
1. Опрацюй теоретичний матеріал
Оповідання — невеликий за обсягом розповідний твір про одну або кілька подій у житті персонажа, що відіграють важливу роль у його долі.
Обрамлення — такий композиційний прийом, за якого сюжетний твір включається в розповідь, немов у рамку, яка безпосереднього зв'язку з розвитком сюжету не має.
Особливості оповідання:
♦ зображення переважно однієї події з життя головного героя;
♦ розповідна форма викладу;
♦ нетривалість дії;
♦ невелика кількість дійових осіб;
♦ стислість викладу художнього матеріалу;
♦ невеликий обсяг.
Відмінності між оповіданням та розповіддю:
- оповідання — це один з видів розповіді;
- у подіях, що становлять сюжет оповідання, можна виділити зав'язку, кульмінацію та розв'язку, чого НЕМАЄ у творі-розповіді, де йдеться про якийсь цікавий випадок;
- на відміну від розповіді, в оповіданні чітко простежуються певні думки, ідеї, висловлюється ставлення автора до зображуваних подій;
- в оповіданні поєднуються різні типи мовлення (розповідь, опис, роздум), часто є діалоги;
- пишуться оповідання тільки в художньому стилі.
Обрамлення у тексті може:
- характеризувати (за подібністю чи контрастом) обставини, в яких відбувається дія;
- містити авторські роздуми про героїв;
- створювати фон розповіді.
Приклад твору з обрамленням
*обрамлення* Одного спекотного дня бабуся Катя поверталася з магазину. Несла великі пакунки з продуктами. Втомившись, присіла на лавку і поглядом ковзнула по траві. Їй здалося, що серед густої зелені щось зблиснуло. Приглянувшись, вона помітила старий натільний хрестик. Поклавши на долоню, прикипіла до нього поглядом. Серце затіпалось, мов пташка в клітці: точнісінько такий старий срібний хрестик був у неї...
*оповідання* Катруся міцно тулила хрестик до грудей. Це — дорогоцінний подарунок мами. Скільки разів рятував він ї від різних напастей. Завжди пам'ятала матусину пересторогу: нізащо, нікому й ніколи хрестик не віддавати.
У буремному сорок третьому році голод сильно докучав сім'ї. В хаті — ні скоринки хліба. Голодні очі дітей наштовхнули Катю на гріховну думку: обміняти хрестик на хліб.
Зранку, затуливши хрестик міцно в долоні, пошкандибала вона у найближче село, бо серед своїх не зважилася пропонувати такий обмін.
Паленіючи від сорому, постукала в перше вікно. З хатини вийшла немолода господиня. Побачивши на долоні срібний хрестик, все зрозуміла. Через кілька хвилин незнайома винесла Каті хлібину, але хрестик не взяла...
*обрамлення* Бабуся відкрила очі. Навколо гомоніло літо. Повільно підвівшись, почимчикувала додому...
На лавці виблискував старий срібний хрестик. Чи візьме його хтось?..
Переглянь відеопояснення до уроку!
Обрамлення повинно доповнювати сюжет, давати додаткову інформацію для роздумів,
* Зверни увагу на те, що події в обрамленні менш важливі, ніж в основній частині.
* Не варто переобтяжувати оповідання зайвими подробицями.
* Не забувай, що в художньому творі, крім правди життєвої, є ще правда художня, сказана автором, аби надати зображуваному найбільшої достовірності, поглибити його смисл. Подумай, які вчинки героїв, події чи художні деталі можна домислити.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 20.04.2021
Тема: Відокремлені додатки. Розділові знаки в реченнях з відокремленими додатками.
Повторімо!
Додаток - другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на питання непрямих відмінків (всіх, крім називного)
ДОДАТОК
Опрацюймо нову тему!
Домашнє завдання
1. Опрацюй параграф 34
2. Повтори параграф 24
3. Виконай вправу та надішли фото вчителю
Приклад виконання вправи
Зверни увагу на те, що відокремлений додаток підкреслюється як одна конструкція.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 16.04.2021
Тема: Відокремлені обставини способи їх вираження, розділові знаки.
УРОК ВІДБУДЕТЬСЯ О 10.00 ГОД.
Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/88574125107?pwd=RmxUaWhSc25HV1Y5anhnSmpad2tsZz09
Ідентифікатор конференції: 885 7412 5107
Код доступа: FSM3g3
Повторімо!
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 13.04.2021
Тема: Правильна побудова речень з дієприкметниковим і дієприслівниковим зворотом
Пригадаймо разом!
Дієприслівниковий зворот
Дієприслівник із залежними від нього словами називають дієприслівниковим зворотом. У реченні зворот завжди виступає обставиною і є одним членом речення: Не знаючи броду, не лізь у воду.
На письмі дієприслівниковий зворот завжди виділяють комою незалежно від його місця в реченні:
1.Вони стали на поріг, шукаючи очима дівчину.
2.Шукаючи очима дівчину, вони стали на поріг.
3. Вони, шукаючи очима дівчину, стали на поріг.
Перегляньте відеопояснення
Вправа 1. З кожної пари речень утворіть одне, ускладнене дієприслівниковим зворотом. Утворені речення запишіть, звороти підкресліть. Поясніть уживання розділових знаків.
- Він ішов. Він читав нову книгу.
- Вона стояла посеред кімнати. Вона співала улюблену пісню.
Вправа 2. Відредагуйте речення.
- Повернувшись додому, на мене вже чекав лист.
Дієприкметниковий зворот
Дієприкметник разом із залежним від нього словом називають дієприкметниковим зворотом. У реченні дієприкметниковий зворот завжди виступає означенням. Дієприкметниковий зворот, який стоїть після означуваного слова, на письмі виділяють комою: Чудово блищало небо, засіяне зорями.
Дієприкметниковий зворот, що стоїть перед означуваним словом, комами на письмі не виділяють: Край моря сонце золотить укриті лісом гори.
Часто дієприкметниковий зворот може бути відділений від означуваного слова іншими словами. У такому випадку зворот теж виділяємо комами: Ходить хмара над березами, блискавками підперезана.
• Троянда усміхається сонцю шовковими пелюстками. Вони розтулені назустріч теплу та світлу.
• Хмарини розкошують у блакитному небі.Вони розмлоєні останнім теплом осені.
• Яблуні посхиляли гілля до землі. Воно обтяжене запашними плодами.
Вправа 4. Ускладнити речення
дієприкметниковим зворотом.
1. Мою оселю прикрашають квіти,…….
2. ... день не забудеться.
3. Дерева,…, стоять задумані.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 02.04.2021
Тема: Відокремлені прикладки, розділові знаки при них
Відокремлена прикладка — це іменниковий зворот, який виступає в реченні як різновид означення.
Переглянь відеоурок!
- Відокремлена прикладка (код доступу 5945300 join.naurok.ua)
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 30.03.2021
Тема: Відокремлені й невідокремлені означення, способи їх вираження, розділові знаки при них.
ТОБІ ВЖЕ ВІДОМО, ЩО...
Пошуково-вибіркова робота ( усно)
Прочитайте текст. Пригадайте, який другорядний член речення називається означенням. Знайдіть у тексті означення. Визначте, що сприяло їх відокремленню.
У травневому лісі хвилі квітів, ніжних і чистих, хлюпають під ноги. А повітря, настояне на ароматах горобини й мокрого листя, приємно дурманить голову.
Любку дволисту дуже поважають у народі. Не один старається перенести її, кудлату і біло-кремову, з лісу до себе у квітник чи садок. Але перенесена, вона, як правило, гине. Тому дехто вважає, що її, дику, взагалі не можна приручити.
(За Є. Шморгуном)
ПРИГАДАЙМО!
· Означення – це…
· Узгоджені означення – це…
· Дієприкметниковий зворот – це…
· Дієприкметниковий зворот виділяється комами, якщо…
· На
письмі дієприкметниковий зворот виділяється комами, а у вимові…
ЗВЕРНИ УВАГУ!
ПОПРАЦЮЙ З ПІДРУЧНИКОМ!
( параграф 32 сторінка 146-149)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Відеопрезентація на допомогу
2. Вправа 320 сторінка 148 (письмово)
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 26.03.2021
Тема: Поняття про відокремлення. Відокремлені члени речення.
Другорядні члени речення - додаток, означення, обставина
1. Другорядні члени речення, які для підсилення їх смислової ролі виділяються в усному мовленні інтонацією й паузами, а на письмі – відповідними розділовими знаками, називаються відокремленими.
- відокремлені означення
- відокремлені прикладки
- відокремлені обставини
- відокремлені додатки
- Відокремлені уточнювальні члени речення (будь-який член речення, найчастіше — обставини)
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 23.03.2021
Тема: Контрольна робота №5 з теми "Речення із звертаннями, вставними словами". Тести і завдання
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 19.03.2021
Тема: Узагальнення і систематизація знань із теми "Речення із звертаннями, вставними словами"
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 16.03.2021
Тема: Вставлені конструкції, розділові знаки при них
Вставленими називаються такі конструкції, які вживаються для доповнення, роз’яснення чи уточнення предметного змісту речення. Наприклад:
І живуть собі щасливо у коханні та миру. Ще й нікому (от що диво!) не завидують в миру.
Вставлені конструкції передають додаткові відомості до змісту речення чи окремого його члена. Вони виділяються комами, тире або дужками.
Найменшу відокремлюючу силу мають подвійні коми, потім — подвійне тире і найбільш сильний відокремлюючий знак — дужки. Наприклад:
Улітку під вербою біля хати (як добре, що скінчилася зима!) княгиня почала дітей навчати.
Невеликі вставлені конструкції, які стоять переважно в середині основного речення і мають з ним тісніший змістовий зв’язок, виділяються з обох боків тире. Наприклад:
Не було ще такого літнього ранку, — хіба вже каміння з неба, — щоб дід Арсен, прозваний Бушлею, всидів дома..
На допомогу:
Класна робота
( списати речення, усно пояснити правило вживання розділових знаків)
1. Олександра й Наталка, дарма що рідні сестри, були дуже різні на вигляд.
2.За дверима – з печі добре було видно – буяла яблуневим цвітом весна.🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 26.01.2021
Тема: Однорідні члени речення( сполучниковий, безсполучниковий та змішаний зв'язки)
На допомогу:
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Вітаємо тебе, Україно!
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Урок 22.01.2021
Тема: Контрольна робота № 3 з теми «Односкладні й неповні речення».
Тести і завдання
Домашнє завдання
Традиції святкування Дня Соборності
Оскільки це свято пов'язане з процесом об'єднання українських земель, заходи, що проводяться 22 січня, покликані відобразити саме його. Мабуть, найбільш знаковий з таких відбувся в 1990 році і отримав назву "Живий ланцюг". Тоді люди вишикувалися ланцюгом" від Києва до Львова та Івано-Франківська. За різними оцінками, участь у такій акції взяли до трьох мільйонів людей.
Від того часу ідея проведення "живого ланцюга" стала доброю традицією. Такі акції влаштовують щорічно в різних куточках України, а в Києві 22 січня прийнято подібним чином "з'єднувати" два береги Дніпра - лівий та правий. Подібний флешмоб проводять, зокрема, на столичному мосту Патона.
Святкові заходи 22 січня проходять не тільки в Україні. Акції, присвячені Дню Соборності влаштовують українці, які проживають в різних містах Європи та Америки.
💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧
19 січня - Свято Водохреща
УРОК 19.01.2021
Тема : Повні і неповні речення. Тире в неповних реченнях.
1. Переглянути відео
2. Опрацювати параграф 20
3. Виконати вправу 203 сторінка
3. Підготуватися до контрольної роботи "Односкладні і неповні речення". Виконати тести (код доступу 8097238) за посиланням join.naurok.ua
Любіть українську!
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 15.01.2021
Тема :
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 12.01.2021
Тема : Односкладне речення з головним членом у формі підмета (називне). Односкладні речення у складі складного речення. Синтаксичний розбір односкладного простого речення.
1. Перегляд відео на повторення
2. Опрацювати параграф 19 та виконати завдання, надані у групі Viber (8 клас)
Домашня робота
1. Виконати тести, надані у групі Viber (8 клас)
2. Повторити головні та другорядні члени речення. Уміти робити синтаксичний розбір речення.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 11.12.2020
Тема : Односкладне узагальнено-особове речення.
Класна робота
1. Переглянути відео.
2. Опрацювати Параграф 17 на сторінці 79
Запишіть речення в зошит
1. Багато будеш знати — швидко постарієш.
2. Що маємо, не
дбаємо, а втративши, плачемо .
3. Не
кажи «гоп», доки не перескочиш.
4. За одного битого двох небитих дають.
5. Цілив у
ворону, а попав у корову.
Визначте в дієсловах особу, число , час та спосіб творення (письмово)
будеш знати
- 2-а особ., одн., майбутн.час.
постарієш -
маємо
дбаємо,
плачемо
не
кажи
не перескочиш
дають
цілив
попав
Домашня робота
1. Опрацювати параграф 17 на сторінці 79
2. Вправа 171 стор 80
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Урок 27.11.2020
ТЕМА: Тренувавальні вправи з підготовки до контрольної роботи з теми : "Просте речення. Двоскладне речення".
1. Опрацювати параграф 5-15
2. Виконати тестові завдання (вправа 151 сторінка 66-57)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 Урок 24.11.2020
ТЕМА: Обставина. Види обставин за значенням. Порівняльний зворот.
1. Переглянути відеоурок
2. Опрацювати параграф 13-14
Домашнє завдання
1. Опрацювати конспект, вивчити параграф 13-14
2. Виконати вправу стор. 126 сторіка 58
3. Виконати тести (код доступу 3262251) за посиланням
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Урок 03.11.2020
1. Переглянути відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=6MK1gBQcm3s
Домашнє завдання
1. Опрацювати підручник на стор. 35-39
2. Виконати вправу 69 стор. 36 (письмово)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Урок 06.11.20
Тема: Тире між підметом і присудком
Домашнє завдання
1. Опрацювати параграф 7-8Тема: Додаток як другорядний член речення.
Класна робота
1. Опрацювати параграф 12
1. Виконати вправу 119 стор. 54 (письмово)
інтерактивні
вправи:
·
https://learningapps.org/3458300
·
https://learningapps.org/watch?v=psymdrn6301
·
https://learningapps.org/10340293
https://learning.ua/mova/vosmyi-klas/
Домашнє завдання
1. Вивчити параграф 12
2. Виконати вправу 120 стор. 55 (письмово)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Урок 20.11.20 (мова)
Тема: РМ . Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом)
Твори класифікують відповідно до типів мовлення:
1. твір-розповідь
2. твір-опис
3. твір-роздум
Твір-опис — це зв’язний текст, який дає словесне зображення основних ознак предмета, явища, особи в усній чи письмовій формі.
ПАМ’ЯТКА
"Як працювати над твором-описом місцевості "
1. Пам’ятайте, що ви створюєте опис, а не розповідь.
2. Визначте основну думку твору, доберіть яскравий заголовок.
3. Доберіть лексичний матеріал (визначте наявні предмети, об’єкти, укажіть місце розташування, опишіть їх).
4. Підшукайте художні засоби для опису місцевості.
5. Використовуйте слова на позначення місця розташування об’єктів опису, як-от: прямо перед нами, неподалік, поруч, у центрі, у далині, трохи далі таін.
6. Висловте своє ставлення до того, що описуєте.
Класна робота
Орієнтовний план (колективне складання на чернетці)
I.
Вступна частина.
1. Моя вулиця — частина села,
країни, держави, її історія.
2. Історія заснування вулиці та
виникнення назви.
II.
Основна частина. Опис вулиці.
1. Історія вулиці.
2. Місце розташування і розміри.
3. Окраса вулиці.
4.
Житлові будинки, магазини, підприємства,установи.
5.
Пам’ятки історії такультури.
6.
Місця відпочинку.
7.
Тротуари та проїжджа частина.
8.
Озеленення.
9.
Як змінилася вулиця останнім часом.
10.Вулиця вдень і ввечері (у різні пори року).
III. Висновки.
1.
За що я люблю свою вулицю.
2.
Що, на мій погляд, можна
(треба) вдосконалити, змінити.
ОРІЄНТОВНІ теми твору-опису.
Моя вулиця — моя маленька батьківщина.
Вулиця мого дитинства.
Вулиця моєї мрії.
Улюблене місце відпочинку.
Центральна частина мого села.
ПОРАДА
Щоб більш вдало написати твір-опис місцевості - уявіть себе екскурсоводом, і ви проводите екскурсію цікавими місцями вашого села або розповідаєте про свою вулицю. Підготуйте розповідь, увівши в неї опис місцевості відповідно до запропонованої ситуації спілкування.
ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ
Самостійна робота учнів над написанням твору-опису
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆














