9 клас література
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Любіть українську!
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 25.02.2022
Тема: «Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки» - твори історичної тематики (оглядово). Вісь неперервності історичного часу в посланні «До Основ’яненка». ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ : послання.
Відеопояснення уроку
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 11.02.2022
Тема: Піднесено-героїчний образ головного героя повісті "Тарас Бульба". Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби.
Переглянь відеоурок
Домашнє завдання
Написати твір-роздум
1. «Що таке зрада і яка за неї розплата?»
2.«Чи виправдана зрада коханням?»
Цікаве про фільм!
https://www.liveinternet.ru/users/2496320/post471930420/
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 09.02.2022
Тема: Микола ГОГОЛЬ «Тарас Бульба». Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору.
Переглянь відеоурок та виконай завдання
Домашнє завдання
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 04.02.2022
Тема: Микола ГОГОЛЬ. Життя і творчість. Повість «Тарас Бульба».
Пригадаймо!
Відеобіографія Миколи Гоголя
(письмово законспектуй у зошит)
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 02.02.2022
Тема: Образ вірша Євгена ГРЕБІНКИ «Човен». Пісенна (романсова) лірика поета
Мандрівний читальний зал. Євген Гребінка
Матеріали уроку
Домашнє завдання
1. Зайди за покликанням та дізнайся більше про Євгена Гребінку (інтерактивний плакат)
https://www.thinglink.com/scene/883076788861796354
2. Читати виразно, уміти аналізувати твір.
3. Вівчити теорію літератури ( романс, романсеро, алітерація, асонація )
4. Пройти тестування код доступу 7314998
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
Урок 28.01.2022
Тема:
Петро ГУЛАК-АРТЕМОВСЬКИЙ. Балада «Рибалка».
Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору.
Короткі відомості про автора
https://uain.press/.../petro-gulak-artemovskyj-drugyj...
Відеопояснення
Домашнє завдання
1. Опрацювати презентацію
2. Читати підручник сторінка 198 - 202
3. Читати виразно баладу, скласти паспорт твору ( письмово)
4. Вивчити теорію літератури
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Урок 26.01.2022
Тема: Ідейно-художні особливості романтизму. Осередки романтичного руху.
Буває мить якогось потрясіння:
Побачиш світ, як вперше у житті;
Звичайна хмара, сіра і осіння,
Пропише раптом барви золоті
Ліна
Костенко
Романтизм
відкрив внутрішню безмежність індивідуальної особистості,
«суб’єктивну»
людину з її глибиною, складністю й невичерпністю
А. Анікст, літературознавець
З
абсолютною впевненістю можна сказати: романтики зробили великий
внесок у
розвиток художнього психологізму, розкривши людську
душу як
непояснимий, непідвладний раціональному аналізу феномен
Ю. Шевельов, літературознавець
Відеоматеріал до уроку
Характерні ознаки романтизму можна узагальнити:
Домашнє завдання:
1. Опрацювати сторінки 194-197 (конспектувати)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 17.09.2021
ТЕМА: Пісні Марусі Чурай, що стали народними. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя.
( виконати в зошиті)
|
1. Історичні пісні належать до: А)
ліричних Б)
епічних В)
ліро-епічних творів
2. Основна відмінність історичних пісень від козацьких
полягає в тому, що в історичних піснях: А)
завжди описуються реальні події Б)
завжди описуються лише реальні історичні особи В)
описується не лише козацька доба
3. Прикладом історичної пісні, у якій змальовано
боротьбу козаків проти татаро-турецьких нападників є: А)
«Чи не той то хміль» Б)
«Зажурилась Україна» В)
«За Сибіром сонце сходить»
4. Темою пісні «Ой як же крикнув та козак Сірко» є
розповідь про: А)
смерть Івана Сірка Б)
боротьба Івана Сірка проти ляхів В)
похід козаків на чолі з Іваном Сірком на кримського хана
5. Який художній засіб використано у назві пісні
«Зажурилась Україна» А)
Синекдоха Б)
Персоніфікація В)
Гіпербола
6. Які з поданих пісень належать до пісень періоду
Визвольної війни? А)
«Ой як же крикнув та козак Сірко», «Чи не той то хміль» Б)
«Чи не той то хміль», «Ой Морозе, Морозенку» В)
«Чи не той то хміль», «За Сибіром сонце сходить» |
7. Хто з перелічених осіб, оспіваних в історичних
піснях, був полковником за Хмельницького? А)
Іван Сірко Б)
Нестор Морозенко В)
Устим Кармалюк
8. Який період історії описано у пісні «Максим козак
Залізняк»? А)
Період татаро-турецьких нападів Б)
Період Визвольної війни В)
Період Гайдамацького руху
9. Повстання у якому місті зображено у пісні «Максим
козак Залізняк»? А)
Жаботин Б)
Богуслав В)
Умань
10. Яка з цих пісень є піснею літературного походження? А)
За Сибіром сонце сходить» Б)
«Максим козак Залізняк» В)
«Ой Морозе, Морозенку»
11. Як звати головного героя пісні «За Сибіром сонце
сходить? А)
Богдан Хмельницький Б)
Устим Кармалюк В)
Нестор Морозенко
12. Хто є оповідачем у пісні «За Сибіром сонце
сходить»? А)
Устим Кармалюк Б)
Кобзар В)
Козак |
1. Опрацювати матеріали за темою, підготувати презентацію "Маруся Чурай - легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя" (підручник, мережіа Інтернет, інші джерела)
2. Виразне читання "Засвіт встали козаченьки"
3. Робота в зошиті (письмово):
Лірична пісня - це твір, що віддзеркалює психоемоційну сферу народного життя
·
Монологічна будова
(іноді допускаються діалоги)
·
Психологічний
паралелізм
·
Наявність
образів-символів
·
Висока емоційність
3. Вивчити напам’ять пісню «Засвіт встали козаченьки»
Цікаве відео про Марусю Чурай!
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 14.05.2021
ТЕМА: Юрій Вінничук "Місце для дракона". Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.
ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК
Добро і зло, вірність та зрада, проблема вибору, доцільність самопожертви — усе це неперевершено обіграв у своїй повісті-казці «Місце для дракона» Юрій Винничук.
Опрацюй ментальну карту. Режим доступу: https://cutt.ly/hydmoik або https://cutt.ly/QykvfWC
Запиши число, класна робота
Проблематика твору
(виконай письмово)
Але якщо замислитися, то не все так однозначно у творі ...
Автор не дарма показує нам страждання підлого володаря, який усвідомив свою помилку й гірко пожалкував про неї. Ми бачимо, як кається князь біля могил дракона та пустельника, називаючи їх найкращими друзями. Лицар Лаврін під час поєдинку дивним чином зумів розпізнати добру натуру дракона та відмовився знищувати його. Ми бачимо, що в князівстві залишилися розумні, чесні, добрі люди! Урешті-решт, залишилися романтичні вірші дракона Григорія, які здатні пробуджувати в мешканцях Люботина найкращі почуття.
Автор показує, що зло, скоєне зі шляхетних намірів, залишається злом, воно
може запустити ланцюгову реакцію й утвердити в суспільстві безпідставну агресію
й «драконячі закони». Тоді переможців не буде. Для досягнення суспільного добра
кожен має встановити контроль над власними думками й діями, тобто приборкати
дракона в самому собі.
Твір не втрачає
актуальності і сьогодні. Він учить нас, що зі злом,
несправедливістю треба боротися, але так, щоб не скоїти ще більшого зла, бо
далеко не всіма шляхами можна дійти праведного діяння. І ніколи неправда не
може бути на благо людині.
Не можна стати щасливим на
нещасті інших. Після вбивства дракона, князь який підступно змусив дракона
битися з лицарями, казав: "Поки був
дракон, я мав сенс жити", а новий правитель князівства після вбивства не
знаходить собі місця, його тривожать муки совісті.
Незважаючи на те що позитивні
персонажі казки-повісті «Місце для дракона» гинуть, перемагає все ж таки добро,
а не зло. Автор доводить нам, що життя жодної світлої особистості не проходить
даремно, вона залишає після себе добрий слід на землі, у душах інших людей. І
далі вже від них залежатиме, яким шляхом вони прямуватимуть — світла чи
темряви!
Щоб розкрити головну думку твору автор використовує
образи-символи
Значення образів-символів у творі
( заповни таблицю)
|
Метелик
|
Символ душі, відродження ,безсмертя. |
|
Муха |
Символ морального і фізичного деградування.
Образ мухи тісно пов'язаний з нечистими силами, чаклунством. Символ нудьги, застою. |
|
Відлюдник, пустельник |
|
|
Крила |
|
|
Лицарі |
|
|
Очі зі сльозами |
|
|
Корона |
|
|
Дракон у міфології |
|
|
Дракон у казці |
|
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 07.05.2021
ТЕМА: Юрій Вінничук "Місце для дракона". Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин.
У чому ж
алегоричність образів казки-повісті „Місце для дракона“?
Опрацюй порівняльну таблицю
|
Дракон в усній народній
творчості 1. Великий. 2. Триголовий. 3. Дихає полум’ям, щоб випалити все навколо. 3. 4. Завдає людям шкоди. 5. Забирав як жертву людей,
тварин. 6. Мав тільки звірячі інстинкти. |
Дракон Грицько 1. «Завбільшки з вола». 2. Мав одну голову. 3. «Задирає голову, щоб не обсмалити
дерева». 4. «Ні на кого не нападає, нікого не вбиває». 5. Харчувався травичкою і листячком, різними
ягідками, дикими яблуками й грушами. 6. «Голову мав тямущу, бо хутко навчився говорити
по-людськи»; був талановитим; складав вірші. |
|
|
|
Головний герой
твору Ю. Винничука — схожий на метелика добрий дракон Грицько, який складає
вірші. В образі дракона письменник зобразив щиру людину, яка не прагне робити
іншим зла. Вона талановита, розумна, мрійлива, наївна та довірлива, на відміну
від князя — підступної, підлої людини, яка заради досягнення своїх цілей здатна
йти до кінця, руйнуючи все на своєму шляху, навіть людські долі. Такі
особистості, як князь, уміють увійти в довіру, а потім зрадити друзів, морально
знищивши їх.
Дракона пустельник називав християнином. У християнстві є сім смертних гріхів: гординя, марнославство, жадібність,
гнів, блуд, обжерливість, зневіра, заздрість. Дракон не мав ні одного із цих
гріхів, у нього були чесноти, протилежні гріхам.
Асоціативний кущ (склади письмово)
Єдиний гріх
дракона – це те, що він пішов проти своєї природи і, живучи за Божими законами,
уподібнився людині. Отже, Грицько - щирий та розумний дракон із
доброю душею, справжній християнин. «Вдячний долі, що дала мені хоча б в
останній день відчути себе людиною. Не можуть люди бути гіршими від звірів».
Перед нами парадокс: дракон Грицько (який мав би уособлювати зло) є поетом і християнином. Григорій - поет, мислитель і...дракон.
Опрацюй теорію літератури
Цікавинка!
Більше дізнатися про драконів можна на сайті.
Режим доступу: http://waking-up.org/ezoteryka-2/drakony-v-mifolohiji-ta-symvolizmi/?lang=uk
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 30.04.2021
ТЕМА: Юрій Вінничук "Місце для дракона"
Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть"драконячі закони"
Опрацюй презентацію,
коротко занотуй в зошиті
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 26.04.2021
ТЕМА: В. Дрозд "Білий кінь Шептало". Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії.
Початок уроку о 10.00 год.
Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/81227341848?pwd=bkJEVVl0dnl3U2RjZGlXL2owUkZYUT09
Ідентифікатор конференції: 812 2734 1848
Код доступа: 69hCzg
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 23.04.2021
ТЕМА: В. Дрозд. Іронічна, алегорично-химерна проза. Оповідання "Білий кінь Шептало"
Оголошення!
Урок в Zoom переноситься
з 23.04.21 на 26.04.21
- Сьогодні наше знайомство із сучасником Володимиром Дроздом. Він із когорти письменників - шістдесятників.
Головне, що було визначальним для прози того часу, - це визначення шляхів героя до соціальної зрілості, кристалізація в його характері суспільно важливих і моральних якостей. Оповідання "Білий кінь Шептало" - незвичайне. Це - іронічна, алегорично-химерна проза.Тож, сподіваюсь, буде цікаво під час опрацювання цього твору.
Опрацюй біографію письменника
( підручник сторінка 244 - 245)
та заповни таблицю "Портфоліо письменника"
Цікаві факти
Подумай! Дай відповідь на питання
Перейдемо до оповідання (новели) В.Дрозда "Білий кінь Шептало"
(записати в зошит)
НОВЕЛА — невеликий розповідний твір,
у якому основна увага зосереджена на розкритті переживань,почуттів персонажів, має незвичайний розвиток сюжету
ТЕМА: розповідь про буденне життя коня Шептала
ІДЕЯ: навіть у соціально несприятливих обставинах
кожен має залишитися самим собою, невтратити людської гідності, внутрішнього Я.
Проблематика твору: знеособлення людини в суспільстві; свобода й неволя; життєвий вибір; особистість і натовп; дійсність і мрія; збереження індивідуальності.
Пригадаємо, що таке...
АЛЕГОРІЯ (записати в зошит)
Домашнє завдання
1. Читати сторінка 245 - 253
2. Уміти аналізувати проблематику оповідання, підтверджуючи цитатами з твору.
3. Пройти тестування (Код доступу 1691429 відкривши посилання join.naurok.ua)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 19.04.2021
ТЕМА: Контрольна робота №6 з теми "З української прози". Тести.
Контрольна робота з літератури! Пройти сьогодні!!!
Час обмежений - 20 хвилин! Код доступу 2309475
відкривши посилання
join.naurok.ua
Урок відбудеться о 10.00 год.!
Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/86163934082?pwd=dG9sd3ZZcDBwSVNMMCtGamNTSkUvUT09
Ідентифікатор конференції: 861 6393 4082
Код доступа: wZQ26m
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 16.04.2021
ТЕМА: Позакласне читання. Читати твір Н.Бічуї (за вибором). Уміти переказувати та аналізувати.
Перейди за посиланням до творів! https://www.ukrlib.com.ua/books/author.php?id=321
Домашнє завдання
1. Підготуватися до контрольної роботи №6 з теми
"З української прози" (за творчістю М.Коцюбинського "Дорогою ціною", О.Довженка"Ніч перед боєм", Н.Бічуї "Шпага Славка Беркути")
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 12.04.2021
ТЕМА: Проблема особистості в сучасному світі. Особливості композиції твору.
1. Урок української літератури почнеться о 10.00 год.
Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/82673413963?pwd=M3pnU1ZCeWVKN1FIeENkQzJRU0Z0Zz09
Ідентифікатор конференції: 826 7341 3963
Код доступа: FRxF7e
2. Матеріал уроку
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 02.04.2021
ТЕМА: "Максимальне навантаження" як вияв моральності та відповідальності в житті.
Перегляньте відеопрезентацію
Пригадайте, кому належать слова та розділ, у якому вони вжиті?
«Максимальне навантаження – справа немаловажна. Це… вимір характеру і людських сил» (Батько Славка Беркути, «Максимальне навантаження»).
Самовиховання – це свідома діяльність людини, спрямована на вироблення позитивних рис і подолання негативних. Це процес, у якому взаємопов’язано проявляється весь духовний світ людини. Це вольове зусилля, яке регулює весь спосіб життя. Самовиховання містить декілька складових.
Самопізнання − процес відкриття себе, пізнання свого внутрішнього світу, сильних і слабких проявів своєї особистості.
Самоставлення − ставлення людини до себе, яке виражається в самоповазі.
Самоповага − це особисте оцінне судження, виражене в позитивному ставленні до себе. Самоповага формується на основі усвідомлення особистістю своїх чеснот, результатів діяльності, ставлення оточення та виявляється в самооцінці. Від самооцінки залежать взаємини людини з оточенням, її самокритичність, самовимогливість, ставлення до своїх успіхів і невдач. Вона впливає на ефективність діяльності людини й подальший розвиток її особистості.
Саморегуляція − здатність людини керувати собою на основі сприймання й усвідомлення своєї поведінки та психічних процесів.
Домашнє завдання
1. Скласти асоціативне гроно ДОРОСЛІСТЬ та ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
2. Пройти тестування (код доступу 9744237, відкривши посилання join.naurok.ua)
Вдалих весняних канікул!
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 29.03.2021
ТЕМА. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк
ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК
Літературний образ – це будь-яке явище уявного світу, яке завдяки творчій художній діяльності письменника сприймається читачем як щось цілісне, завершене, зриме.
Літературний герой, або персонаж, − дійова особа, образ у літературному творі, є носієм думок письменника про дійсність, про самого себе й про інших персонажів.
Перегляньте відео про образи з повісті
ПРАКТИЧНИЙ БЛОК
1. Заповніть
таблицю (письмово) Напишіть коротку характеристику кожного героя.
|
|
Славко |
Юлько |
Стефко |
Лілі |
|
Зовнішність |
|
|
|
|
|
Родина |
|
|
|
|
|
Захоплення, уміння, уподобання |
|
|
|
|
2. Виконайте тестування з теми
«Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Режим доступу: https://cutt.ly/6tY0kUm
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 26.03.2021
ТЕМА:
Ніна Бічуя. "Шпага Славка Беркути" - повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей.
Дитина — дзеркало сім’ї:
як у краплі води відбивається сонце -
так
у дітях відбивається
моральна чистота матері й батька
В. Сухомлинський
Домашнє завдання
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 22.03.2021
ТЕМА: Олександр Довженко. "Ніч перед боєм" - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів.
Лише сильним дано право на безсмертя...
Коли вороги прийшли на землю твоїх батьків, то обов’язок кожного — стати на її захист, зробити все можливе, щоб захистити рідних, близьких, увесь народ від нападників.
Найважчий тягар лягає на плечі чоловіків та юнаків, яким ще важко знайти в собі силу духу й мужність, щоб іти безоглядно в бій на смерть. І ці молоді люди звертаються за порадою до бувалих воїнів, до своїх командирів, які власним прикладом показували зразки патріотизму та героїзму.
«Ніч перед боєм» — це розповідь про дідів, із якими зустрічався сам О. Довженко. Герої твору є носіями кращих рис характеру людини — захисника Вітчизни. Їм властива твердість духу, нескореність ворогові; любов до батьківщини, волелюбність.
Герої твору є носіями кращих рис характеру людини — захисника Вітчизни. Їм властива твердість духу, нескореність ворогові; любов до батьківщини, волелюбність.
Події виписані в романтично-піднесеному стилі, у творі все величне, незвичайне. Письменник описує такий стан душі, коли в останні хвилини життя людина почувається могутньою. Такий капітан Колодуб, що «з любого пекла виходив переможцем». Змальовуючи образ Колодуба, О. Довженко використовує прийом контрасту. Портретна деталь («на вид ви такий, пробачте, і маленькі і не дуже неначебто й здорові») є протиставленням до непереможної сили людського духу.
Образи дідів — «добрих річних духів» — є уособленням краси і величі українського народу. Письменник не зосереджується на розкритті їхніх характерів, бо його завдання — за допомогою цих персонажів загострити в читачів почуття ненависті до ворога, закликати до останнього подиху боронити кожен шматочок рідної землі.
Моральний урок для солдатів
Домашнє завдання
1. Скласти сенкан - Дід Платон, Іван Дробот (письмово)
І завдання. Установіть відповідність між персонажем і його реплікою
| 1 Платон Півторак | А «Я, діду, ненавиджу фашизм усією душею». |
| 2 Борис Троянда | Б «… а от побачили б ви танкетки!» |
| 3 лейтенант Сокіл | В«Коли б оце Левко зі своїм полком та був тут, той би не одпустив, ні». |
| 4 капітан Колодуб | Г «Простіть нас, що не доглянули вашу старість». |
| Д«Де ваш не бойовий, а так би мовити, внутрішній секрет?» |
ІІ завдання. Установіть відповідність між героєм і цитатою про нього
| 1 Демид | А«Я, хлопці, у бою сторукий, помножений стократ на гнів і ненависть». |
| 2 Платон Півторак | Б«Його огнем печи, на шматки ріж, ну не одступить». |
| 3 Петро Колодуб | В«… молодий танкіст з надзвичайно приємним і скромним лицем». |
| 4 Іван Дробот | Г«Спасибі йому, … що викресав з мого серця огонь уночі…» |
| Д«Був би він сильно схожий на святого Миколу-угодника, коли б величезна стара кепка не лежала у нього на ушах…» |
ІІІ завдання.. Установіть відповідність між персонажем і його вчинком
| 1 Овчаренко | А Розбив танкетки. |
| 2 командир Колодуб | Б Гребонув з онуком опачинами. |
| 3 дід Платон | В Ітиме до першого бою. |
| 4 дід Савка | Г Поведе солдатів у бій. |
| Д Перевернув усю душу оповідачеві. |
ІVзавдання. Установіть відповідність між початком цитати та її продовженням
| 1«А ти прикуй себе од страху ланцюгом до кулемета…» | А«… хотіли розстріляти, а потім був приказ негайно переправитися на другий берег». | |
| 2«Чим же далі ви тікаєте, …» | Б«… гойдався в небі вогненний знак прожектора». | |
| 3«… як би не гули навколо мене ворожі вихори, …» | В«… та й клади ворога мовчки до смерті». | |
| 4«Довго вони били діда, що перевіз вас, …» | Г«… тим більше крові проллється!» | |
| Д«… їм ніколи вже не затушить того вогню, що викресав з мене колись у човні дід Платон…» |
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 19.03.2021
ТЕМА: Олександр Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів ІІ Світової війни. "Ніч перед боєм"
Друга світова - найбільша війна в історії людства. У ній брали участь
десятки країн. Ніколи до цього історія не знала війни з такою кількістю жертв.
Наша країна теж була залучена в ці події.
Друга світова - це зламані долі, розбите щастя, втрачене дитинство, розлучені закохані, розірвані сім'ї.
Більшість письменників також пройшли ці страшні випробування.
Тому вони до цього часу не полишають тему війни, розповідаючи про речі і події,
які є не лише невиліковним болем їхньої душі, але й страшною сторінкою цілого
покоління. Серед творів українських митців про людину
і народ на війні особливо виділяються оповідання й кіноповісті Олександра
Довженка
1.Опрацюйте біографію, занотовуючи основні факти його життя
2. Теорія літератури
Оповідання — невеликий прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному (рідко кількох) епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажу. Невеликі розміри оповідання вимагають нерозгалуженого, як правило, однолінійного, чіткого за побудовою сюжету. Характери показані здебільшого у сформованому вигляді. Описів мало, вони стислі, лаконічні. Важливу роль відіграє художня деталь(деталь побуту, психологічна деталь та ін.).
3. Історія
написання оповідання "Ніч перед боєм"
Подвиги
на фронті, реальні трагічні факти, події в тилу у ворога одразу ж ставали для
письменника предметом глибокого осмислення, аналізу, узагальнення. Так
народилась ідея оповідання "Ніч перед боєм", в основу якого ліг
реальний епізод. Два діди — Платон і Савка — ціною свого життя топлять у Десні
човен з гітлерівцями.
Розпочате у квітні 1942-го, завершене вже через місяць, воно було вперше надруковане російською мовою в газеті «Красная звезда» за 1-ше серпня цього ж року і мало неабиякий успіх. Відомо, що оповідання протягом 1942 року неодноразово передруковувалося, звучало в ефірі і було видане окремою брошурою.
4. Буктрейлер до оповідання
5. Прочитай оповідання О.Довженка « Ніч перед
боєм»
-
З ким порівнював капітан українських
дідів-рибалок?
-
З якою метою автор використовує
в оповіданні міфологічні та релігійні
образи?
-
Якою була ніч, коли бійці
дійшли до річки?
-
Яке відчуття виникло в
капітана, коли він дивився на діда Платона?
-
Як охарактеризував
людські душі Платон?
-
Якою, за словами діда, була душа в Бориса Троянди?
-
Які поради дав Троянді Платон?
-
Чого повинен напитися воїн, за словами дідів?
-
Хто, на думку Платона, перемагає в бою?
-
Що сказав Троянда діду на
прощання?
-
Як бійці вшанували
пам'ять Платона і Савки?
-
З якою метою автор згадує
у творі образ Морозенка. У чому його символічне значення?
Домашнє завдання
1. Склади паспорт твору (записати в зошит)
2. Пройди тестування за змістом (код доступу 2543896
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 15.03.2021
ТЕМА: РМ. Характеристика персонажа за повістю М.Коцюбинського "Дорогою ціною"
Восьмикласники! Для написання письмової характеристики скористуйтесь орієнтовним планом:
1. Дані про героя ( з якої книги, головний чи другорядний, центральний чи епізодичний).
2. Портрет героя (якщо змінюється, то як?).
3. Вчинки героя.Як вони розкривають його внутрішній світ?
4. Мова героя.
5. Ставлення до героя інших персонажів твору. Чим воно зумовлене?
6. Додаткові художні відомості (деталі, описи, тощо, які характеризують внутрішній світ героя, зміни, які з ним відбуваються).
7. Ставлення автора до свого героя.
8. Ваше ставлення до героя
Творчості та натхнення!
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Вітаємо тебе, Україно!
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 22.01.2021
ТЕМА: Г. Кирпа «Мій ангел такий маленький…», Коли до вас темної ночі…»
Домашнє завдання1. Переглянути відеоурок.
2. Зробити конспект біографії І. Кирпи
3. Прочитати виразно поезії поетеси.
4. Виконати ідейно-художній аналіз поезій, уміти аналізувати
Запишіть до літературного словничка
(гр. allegoria — iносказання) обpаз, в якому все зобpаження має пеpеносне значення; виpаження iдеї в пpедметному обpазi: лисиця — хитpiсть, осел — тупа упертість, вовк — хижацтво.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 18.01.2021
ТЕМА: А. Мойсієнко "Жовтень жовті жолуді".
І.Павлюк "Дівчина", "Вертатись пізно", "Асоціації".
1. Самостійне опрацювання біографії А.Мойсієнка. Скласти хронологічний паспорт життя і творчості поета.
«Анатолій Мойсієнко з когорти «тихих» українських поетів, які не так зосереджені на візуальній крикливості поетичної фрази, як на внутрішньому вростанні в поетичний пейзаж, у якому образ, думка, настрій, відчуття, переживання, поетична картина витворюють цілісну і цільну панораму життєвого дійства, де домінуючим залишається настрій весняно-осінньої туги-любові до світу...». (Євген Баран)
Перегляд відео до вірша «Жовтень жовті жолуді…»
2. Створення літературного паспорта поезії (письмово)
Зверни увагу!
Художні
засоби: Пейзаж Анатолія Мойсієнка – це
царина вишуканої поетичної метафори, оздобленої
витонченим звукописом і відчуттям ритму (осінь пише охрою).
Вражає й форма персоніфікації
поета (жовтень несе жолуді, осінь пише есе охрою, дощ походжає пожежником )
Персоніфікація – це різновид метафори, в якому перенесення назви відбувається з особи на предмет, тобто відбувається своєрідне олюднення
Ліричний герой
здивований, вражений пейзажем, а читач, що й не дивно, сприймає метаморфози так,
ніби потрапляє в казку.
Епітет «золотий» автор використовує 7 разів. Майстерно
використано алітерацію (звуків: с, ш, ж).
Ігор Павлюк - приятелі називають його великою дитиною. І це — правда. Бо Павлюка не можна передбачити. Він абсолютно нелогічний, непрактичний. Зате Поет.
2. Самостійне опрацювання біографії І.Павлюка. Скласти хронологічний паспорт життя і творчості поета.
До речі, сам автор неоднозначно ставиться до того, що його творчість вивчають школярі: «Нещодавно мої твори внесли у шкільну програму. З одного боку, це добре, тішить поетичні амбіції, з іншого- розумієш, що діти можуть тебе зненавидіти, сміятися з тебе, як було колись у школі, коли ми вивчали: «Трактор в полі дир-дир-дир…» Хоча коли запитував дітей про вірш «Дівчинка», то казали, що подобається».
Поезія " Дівчинка"
Поезія " Асоціації"
Поезія " Вертатись пізно"
Вертатись пізно.
Вже гра – як битва…
На зміну пісні
Прийшла молитва.
Сніги заснули
Під гру на лютні.
Уже минуле
Стає майбутнім.
Душевне серце
Зробилось дзвоном.
Є сто інерцій.
Одна корона,
Одне кохання,
Одне безгрішшя.
І мить остання
За міт миліша.
За мед світліша,
За біль чесніша –
Найбільша тиша,
Остання тиша.
Домашнє завдання
1. Знати про письменників, уміти виразно читати, аналізувати вірші поета, висловлювати свої судження про них.
2. Вивчити 1 вірш напям'ять (на вибір)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 15.01.2021
ТЕМА: Василь Герасим'юк "Чоловічий танець"
Іван Малкович "Із янголом на плечі" та "З нічних молитов"
Класна робота
Подключиться к конференции Zoom Початок 10год.00хв.
https://us05web.zoom.us/j/86427698752?pwd=UmVvL2VwNW1paWhkTU84MWFJc1FZQT09Идентификатор конференции: 864 2769 8752
Код доступа: DGt8xv
Матеріал конференції
1. Презентація для опрацювання Василь Герасим'юк
https://drive.google.com/file/d/13qLX7LbcfwW6FkHOeB8igFEgJUsPxH-o/view?usp=sharing
2. Презентація для опрацювання Іван Малкович
https://drive.google.com/file/d/15g70pIxSKaMqNY9y7-75CgNaSNpVQqa4/view?usp=sharing
Аркан - "чоловічий танець"
Інші твори Василя Герасим'юка...
- Я терпів свою душу. Страх. Бруд...
- Дощ на світанку стих...
- Коли пішли зі світу ґазди перші...
- І днина тебе кожна покарає...
Марія Бурмака "Із янголом на плечі..."
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 11.01.2021
ТЕМА: Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами-сучасниками проблем української мови, національної культури.
Класна робота
Олег Лишега «Поки не пізно»
Режим доступу – https://www.youtube.com/watch?v=p-7k4boG-mM
Сергій Жадан «Доки тебе стереже твоя спрага»
Режим доступу – https://www.youtube.com/watch?v=0rphlqHQE1o
Дмитро Лазуткін «Реквієм»
Режим доступу – https://www.youtube.com/watch?v=3FaLxyr3uOE
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 07.12.20
ТЕМА: Василь Голобородько. «Наша мова», «Теплі слова». Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок.
ТЛ: вільний вірш, верлібр
Верлібр (від фр. vers libre — вільний вірш), або вільний вірш, — це вірш, який не має рими та поетичного розміру, а ритм у ньому досягається лише наспівною інтонацією.
В українській літературі до верлібру зверталися Іван Франко, Михайль Семенко, Іван Драч, Василь Стус, Василь Голобородько й багато інших поетів.
Домашнє завдання
1. Читати виразно.
2. Зробити аналіз віршів «Наша мова», «Теплі слова». Уміти аналізувати поезії.
3. ТЛ: вільний вірш, верлібр (записати в зошит)
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
УРОК 07.12.20
ТЕМА: Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»)
1. Відомості про письменника.
https://www.youtube.com/watch?v=NdZHdic7TsE
2. Аудіотвір. https://www.youtube.com/watch?v=M2b31_C-SUo
3. Ідейно-художній аналіз (письмово)
https://dovidka.biz.ua/v-goloborodko-z-ditinstva-doshh-analiz/
Домашнє завдання
1. Читати виразно.
2. Уміти аналізувати поезію.
3. Зробити
добірку віршів В. Голобородька, які припали до душі.
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
Урок 30.11.20
Тема: В.Сосюра. Щирість ліричного самовираження в поезії "Осінь".
"Васильки" - взірець інтимної лірики.
1. Переглянути відеопрезентацію, виконуючи такі завдання:
2. Скласти асоціативне гроно.
3. Скласти паспорти до поезії:
"Осінь" - завдання для дівчаток
"Васильки" - завдання для хлопців
4. Додаткове завдання: створити аудіопроєкт "Інтимна лірика В.Сосюри"
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
Урок 27.11.20
Тема: В.Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви творів поета. "Любіть Україну"
1. Опрацювати підручник сторінки 105 - 112(конспект)
2. Переглянути відеоурок
Теорія літератури (записати в зошит):
Патріотична лірика - це
Інтимна лірика - це
Пейзажна лірика - це
Філософська лірика -
Домашнє завдання
1. Вивчити напам'ять вірш В.Сосюри "Любіть Україну"
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
Урок 02.11.2020
1.Опрацювати підручник с.66-68, с.83-84 (скласти конспект)
2.Прослухати аудіо вірш "Думи мої, думи мої..." (https://www.youtube.com/watch?v=OSVT0w9OxAE)3.
3.Вивчити
напам'ять вірш Т.Г.Шевченка "Думи мої, думи мої..."
4. Скласти паспорт твору «Ой три шляхи широкії»
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
Урок 06.11.20
Тема: Т.Шевченко "Мені однаково чи буду". Роздуми автора про власну долю, долю України. Система віршування.
РМ. Письмовий роздум про долю України за творами Т.Шевченка
1. Презентація http://www.myshared.ru/slide/1118886/
2. Аудіотвір https://www.youtube.com/watch?v=99LhtNbh-Vc
3. Ідейно-художній аналіз https://dovidka.biz.ua/meni-odnakovo-chi-budu-analiz/
Домашнє завдання
1.Написать роздум.
2. Підготуватися до контрольної роботи (повторити матеріал підручника
на стор.63 - 83). Підготуватися до уроку ПЧ . Улюблені поезії з "Кобзаря"
Т. Шевченка
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
УРОК 09.11.20
Домашнє завдання
1. Повторити теоретичний матеріал ( підручник стор. 66-84)
2. Читати виразно улюблені твори Т.Шевченка з "Кобзаря"
3. Прослухай пісні на вірші Т.Г. Шевченка
Урок 16.11.20
Тема: Леся Українка. Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини.
"Давня казка"
1.
Презентація.
·
https://ppt-online.org/559990
·
https://www.slideshare.net/RomanKorotchenko1/ss-74196631
2.
Відео на допомогу.
·
https://www.youtube.com/watch?v=04vbZaxMRMo
·
https://www.youtube.com/watch?v=AA-RLZ1l2Rw
3.
Аудіотвір. https://www.youtube.com/watch?v=uhdUoTChFjk
4.
Ідейно-художній
аналіз.
Домашнє завдання
1. Дібрати та записати у зошит цитати до образу Поета та Бертольда
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
Урок 20.11.20
ТЕМА: Леся Українка «Давня казка». Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві,
служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.
Теоретичний матеріал.
https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=9335
Презентація.
Тестові завдання.
Інтерактивні вправи.
https://learningapps.org/3105444
https://learningapps.org/4138305
https://learningapps.org/5927029
Домашнє завдання ( за вибором)
Намалювати малюнки до окремих епізодів твору, які найбільше запам’яталися, вразили.
Скласти сенкан за змістом поеми.
Написати міні-твір «Ліро-епічна поема «Давня казка» є актуальною й до цього часу».
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
Урок 23.11.20
ТЕМА: Леся Українка. «Давня казка». Образи та ідеї поеми. План порівняльної
характеристики образів Поета і Бертольда.
Теоретичний матеріал.
https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=9335
1.
Презентація.
2.
Ідейно-художній
аналіз.
https://dovidka.biz.ua/porivnyalna-harakteristika-poeta-ta-bertolda/
3.
Інтерактивні
вправи.
·
https://learningapps.org/3105444
Домашнє завдання
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊






























