8 клас література

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

Любіть Україну ! Говоріть українською !

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅


УРОК: 25. 02. 2022

ТЕМА: Іван Карпенко-Карий. „Сто тисяч”. Засоби сатиричного змалювання героїв п’єси. 

Відеоурок

 Домашнє завдання

1. Цитатна характеристика Герасима Калитки 
(письмово)
2. Пройти тестування. Код доступу 9587574


🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

 УРОК   08. 02. 2022 

ТЕМА: Урок виразного читання №3.  Поезія

В.Герасим'юка, А.Мойсієнка, І. Малковича, Г.Кирпи, І.Павлюка.

  Домашнє завдання


1. Читати виразно поезії, уміти аналізувати.


2. Опрацювати біографію І.Карпенко-Карого,


 підготувати інформацію про "театр корифеїв"

 

( самостійно розподілити завдання)


 УРОК   08. 02. 2022

 ТЕМА:  Художні образи вірша Ігоря Павлюка “Дівчинка”. Ритмомелодика віршів сучасних поетів.

Відеопояснення теми уроку


Відеопоезія   Ігоря Павлюка "Дівчинка"




 Домашнє завдання

(в зошиті)

 - підготуйте відповіді на питання

1. У якому році народився Ігор Павлюк? 

2. Скільки було письменнику, коли померла мама

3.  У якому місті в Україні навчався поет? 

4. Художнє означення, за допомогою якого підкреслено якусь ознаку явища, предмета, події й виражено ставлення автора до зображеного це - ...

5. Як зветься фільм про Ігоря Павлюка? 

6. Скільки різножанрових книг видав письменник? 

7. Назва п’єси, яку ставив Львівський драматичний театр імені Лесі Українки

8. В поезії «Дівчинка» осінь по дворі…

9. Який художній засіб поет вжив у вірші? 

10. Який  за жанром вірш «Дівчинка». 

11. Назвіть першу збірку поезій Ігоря Павлюка 

12. Керівником якої літературної студії при Львівському університеті був поет? 


АБО...

 - створіть систему образів поезії І.Павлюка "Дівчинка" ( у вигляді малюнків)

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

УРОК   22.01.2022

ТЕМА: Г. Кирпа   «Мій ангел такий маленький…», Коли до вас темної ночі…»


Відеопояснення


                         ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ

АЛЕГОРІЯ
(гр. allegoria — iносказання) обpаз, в якому все зобpаження має пеpеносне значення; виpаження iдеї в пpедметному обpазi: лисиця — хитpiсть, осел — тупа упертість, вовк — хижацтво.

 Домашнє завдання

1.     Переглянути відеоурок.

2.     Зробити конспект  біографії  І. Кирпи

3.     Читати виразно поезії поетеси.

ВИВЧИТИ НАПАМ'ЯТЬ (одну з  поезій І.Малковича, А.Мойсієнка, Г.Кирпи)  

 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 01. 02. 2022

Тема: Анатолій Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді» як зразок філософії природи – єдність із людиною

Відеопояснення уроку

                           Домашнє завдання

Виразно читати та аналізувати ( письмово) поезію А.Мойсієнка

Скласти сенкан зі словами “осінь”, “листопад”


🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

Урок 28.01.2022

Тема: І. Малкович «З янголом на плечі». Прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя

Відеопояснення уроку



Прослухай ліричний твір від автора




              Презентація для опрацювання


                         Домашнє завдання


1. Опрацювати матеріал з презентації та виконати завдання (письмово).

2. Пройти тест код доступу 9656484   join.naurok.ua


🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

Урок 14.05.2021

Тема: Андрій Малишко «Чому, сказати, й сам не знаю…» , "Вчителька". Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам'яті.

Поезія А.Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…» 

... живе в народі також як пісня під назвою «Стежина». Усі сходяться на тому, що це – перлина української літератури, шедевр поета-патріота. Догорало чисте багаття його життя, фізичні сили покидали Малишка, а розум, поетична пристрасть палахкотіли вогнем слова. 

Цікава історія пісні «Стежина», музику до якої було створено через кілька років після смерті А.Малишка

…Початок 1970 року. Проханням важкохворого поета було принести до лікарні цвіт яблуні. За вісім днів до смерті поет залишив уявну лікарняну палату і полинув до сільської хати, став босоніж на стежину і вийняв зі свого серця слова: «Чому, сказати, й сам  не знаю…».  Саме цей твір став його лебединою піснею.

Цікаво, що сам поет подарував цей твір своєму другові Майбороді, а той написав до нього чудову мелодію і дав назву новій пісні «Стежина»

Прочитай виразно поезію 

  «Чому, сказати, й сам не    знаю…» 

             Ідейно-художній аналіз твору 

   (запиши в зошит)

Тема: поетична розповідь про стежину в рідному краю до рідної оселі

Головна думка: «живе у серці стільки літ ота стежина в нашім краю»

Ідея: уславлення любові до рідної землі

Проблематика: батьківщина і чужина, людина і мала батьківщина

Жанр: пісня

 

  Художні засоби ( продовжте самостійно)


Епітети


Персоніфікація


Метафора:


Повтори:


Образи-символи: серце (джерело почуттів), стежка (любов до рідного краю), край (батьківщина), ворота (життєвий вибір), вечір (плин часу), цвіт (надія, оптимізм), дощі (сльози жалю), соняхи (дитинство, батьківське благословення), ліричний герой (доросла людина, котра відчуває єдність з малою батьківщиною).


      Зворушливою піснею  є  поезія  «Вчителько моя».          А. Малишко  низько вклонився всім учителям за їхню нелегку працю. Й досі звучить вона під час шкільних свят. Існує легенда, що вірш написаний за реальними подіями. Нібито повернувшись після війни в рідну школу, А. Малишко не впізнав улюбленої вчительки: ця ще не стара жінка виявилась сивою. Поет дізнався, що на фронті загинув її чоловік, а два сини-близнюки підірвали себе гранатою, щоб не здатись живими в руки ворогів. Від таких страшних життєвих трагедій вчитель-ка не втратила природної доброти, педагогічного хисту, перелила свою любов на чужих діток. Автор схиляється перед героїнею, називає її єдиною порадницею, зорею, дякує за невтомну працю:

Знов щебече юнь і цвіте трава,
Пізнаю тебе в постаті несхилій,

Вчителько моя, зоре світова,

   Раднице моя На Вкраїні милій!


Прослухай пісню «Вчителька» . Виразно  прочитай поезію "( сторінка пвдручника 265). Дай відповіді на питання ( усно)

  • Який настрій навіяла вам поезія «Вчителька»?

  • Який настрій ліричного героя?

  • Яка тема твору?

  • У чому ви вбачаєте головну думку, ідею?

  • Чому автор із глибокою ніжністю ставиться до вчительки?

  • Чи є у вас справжні вчителі, до яких ви ставитесь із пошаною та повагою?

                      Ідейно-художній аналіз твору
                        (запиши в зошит)

Тема: вдячний спогад про вчительку, яка відіграє значну роль у формуванні особистості

Головна думка: «Вчителько моя, зоре світова, раднице моя на Вкраїні милій!»

Ідея: уславлення учителя – людини, яка допомагає молодому поколінню пізнавати світ та реалізувати себе як особистість

Жанр: пісня

Збірка: «Полудень віку» (1960 р.)

 

Художні засоби ( продовжте самостійно)


Епітети: .


Персоніфікація


Метафора


Порівняння


Риторичні оклики


Риторичне запитання


Звертання


Повтори


                        Домашнє завдання


1. Читати виразно поезії А. Малишка "Пісня про


 рушник", "Чому сказати й сам не знаю...",


 "Вчителька".


 2. Вивчити напамять ( 1 на вибір) напам'ять


   Прослухай аудіоматеріали 

з теми уроку


                       "Пісня про  рушник"



"Стежина"


"Вчителька"




Поспіваймо караоке за творами поета!





🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 11.05.2021

Тема: Андрій Малишко. "Пісня про рушник". Відомий український поет і його пісні, що стали народними.

  Поет - пісняр Андрій Малишко


Україно моя, далі, грозами свіжо пропахлі,
Польова моя мрійнице. Крапля у сонці з весла.
Я віддам свою кров, свою силу і ніжність до краплі,
Щоб з пожару ти встала, тополею в небо росла...



 

Домашнє завдання
1. Опрацюй презентацію та законспектуй


      2. Читати виразно поезію А.Малишка "Пісня про рушник"

      3. Аналіз поезії А.Малишка "Пісня про рушник" ( письмово)


🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 07.05.2021

Тема: Позакласне читання. Андрій Кокотюха "Клуб боягузів"


                            Андрій Кокотюха

Переглянь виставку-прем'єру 

творів для дітей 


Перейдімо до твору!


«Клуб Боягузів» ( стислий зміст)

         Героям твору  випадає нагода відвідати Львів і побути там в гостях, відчути славнозвісну «львівську гостинність». Родина, в якій вони мешкають, справді гостинна, але в самому місті може статися всяке...

     Денис свариться з друзями, йде гуляти сам та одразу потрапляє в халепу. Якесь абсолютно незнайоме дівчисько звинувачує його в крадіжці грошей. Якби не поява друзів і нових місцевих знайомих разом із батьками, у хлопця були б проблеми. Здавалося, наче інцидент вичерпано, але детективи і просто порядні люди не можуть пройти повз чужу біду.

      Оля вірить хлопцям і розповідає, що насправді з нею сталося і чому вона збрехала про відібрані у неї гроші. Виявляється, що дівчинка забобонна, усього лякається, а тут з’явився шанс позбутися своїх страхів, вступивши до Клубу Боягузів. Вступ платний й тебе має порекомендувати вже чинний член клубу, а ти можеш згодом привести наступного. Окрім того, гроші треба не попросити, а вкрасти, бо так ти долаєш свій перший страх.

       Максим вмовляє Олю відвести його до клубу як «боягуза», який також мріє позбутися своїх страхів, хоча страхи у нього справді є. Та не все так просто, бо супротивником дітей виявляється справжній психолог, який і розробив цю схему, щоб не лише одурювати діточок і тягти з них гроші, але й знайти собі помічника у кримінальних справах.

       Тільки не знав талановитий психолог, з ким зв’язався...

Аудіотвір на допомогу

1-4 частини


5-10 частини


11-16 частини


Домашнє завдання

1. Прочитати твір "Клуб боягузів".

2. Підготувати презентацію "Андрій Малишко.Відомий український поет. Пісні, що стали народними".

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 30.04.2021

Тема: Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. 

Початок уроку о 09.00год.

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/87644575828?pwd=N292VTEyNEtJOFlrM0N4aG1nU3Zpdz09

      Саме у цирку наш герой зіткнувся з

 добром

 і злом, справжньою дружбою й

 любов’ю, чесністю та підступністю.

.
 Сильні, дужі люди часто бувають

 чуйними й дуже вразливими. Підводячи

 підсумки за прочитаною повістю,

 з’ясуємо як Іван Сила та інші

 персонажі  роблять свій моральний

 вибір.

Відеоурок на допомогу




Завдання аналітичного характеру: з’ясувати, які

 зміни відбулися з героями впродовж розвитку дій

 повісті. Чи всі вони змінилися на краще? Хто не

 зазнав змін? Заповніть таблицю (письмово).


Персонажі повісті
Початок твору
Зміни наприкінці повісті
Іван Сила


Мілка


Міха Голий


Карлик Піня


Мадам Аделія




Які ж проблеми порушує автор у повісті? (п)

"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної

 людини. Та пропри казкову форму, - це твір про

 реальне життя, у якому поряд із благородством існує

 зажерливість і брехливість. 


Повторіть!

Прототип - це конкретна особа, факти

 життя або риси характеру якої покладені

 в основу образу персонажа. 


🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 27.04.2021

Тема: Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

Проблемне запитання:

- Чи всі проблеми можна вирішити силою? 

ІВАН ФІРЦАК

Хто він такий?

ВІДОМІ ЦИРКОВІ НОМЕРИ 

 Івана Фірцака (Кротона)

*«Груди замість ковадла» — брилу трощили молотом на його грудях;

*«Зуби мамонта» — Фірцак прибивав долонею дубову дошку до столу, використовуючи 20-сантиметрові цвяхи; після того, як кілька осіб не могли її відірвати, він прикладав хусточку до голівок цвяхів і витягав їх зубами;

 *«Залізне серце» — триметрову рейку клав собі на плече, четверо асистентів звішувалися на неї, пробуючи її зігнути. Коли їм цього не вдавалося, він руками вигинав із неї серце.

*У Відні цупив зубами платформу з меблями, а в Женеві загальмував руками дві машини.

*Перед президентом Чехословаччини Фірцак показав номер «Шия під штрекою» — десятеро чоловіків згинали на карку Івана залізничну рейку, коли той лежав на столі.

ЦІКАВІ ФАКТИ

* В Іспанії на кориді Кротон голіруч переміг бика, звалив його на плечі та відніс до найближчого ресторану.

*Міг спокійно тримати на витягнутих руках 30-літрові чавунні бідони з молоком.

*Міг зрушити з місця дерев'яну хату.

*Дід Кротона — Іван Вільхович — у лісі вбив ведмедя поліном, за що в селі його прозвали Силою.

* Підлітком Кротон пошкодував корову і, впрягшись до плуга, сам зорав поле. Коли телиця пошкодила ногу, Іван приніс її додому на плечах. Здійснив втечу із в'язниці, вирвавши ґрати.

*Виграв бій із японським борцем Токедзо, на 20 кг важчим.

Народна мудрість

Було б здоров'я все інше наживемо.

Бережи одяг, доки новий, а здоров'я доки молодий.

 Без здоров'я нема щастя.

 Весела думка половина здоров'я.

Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.

 В здоровому тілі здоровий дух.

 Гнила дошка цвяха не приймає.

Переглянь відеоурок


Попрацюй практично  ( в зошиті)

 Віднови послідовність подій, запиши відповідь цифрами

Робота з таблицею ( письмово)

                                                     Іван Сила

 

         Зовнішні риси

Цитата з тексту

Риси вдачі

Цитата з тексту

 




🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 

Урок 23.04.2021

Тема: Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи. 

               ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТВОРЧИХ ПРОЄКТІВ

                   Перейдемо до опрацювання твору!

        Пригодницька повість відомого дитячого письменника Олександра Гавроша розповідає про яскраві пригоди неперевершеного гірського силача Івана Сили. Прототипом головного героя повісті став легендарний закарпатський богатир Іван Фірцак, який виборов звання чемпіона Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту і об’їздив півсвіту, виступаючи в цирку, де здобув чимало яскравих перемог.




Запиши паспорт твору( в зошит)

Повість «Неймовірні пригоди Івана Сили» присвячено Антону Копинцю, який записав історію про Івана Силу. 

ЖАНРПРИГОДНИЦЬКА ПОВІСТЬ
СКЛАДНИКИ КОМПОЗИЦІЇ ТВОРУ:
1. Пісенька Веселого Цирку.
2. Передмова, Яку Обов'язково Слід Прочитати. 
3. Сорок три розділи пригод головного героя та його друзів і ворогів.

Домашнє завдання

1. Прочитати повість Олександра Гавроша "Неймовірні пригоди Івана Сили"

2. Пройти тестування 

Код доступу 3904147join.naurok.ua

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 20.04.2021

Тема: Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи.



Домашнє завдання 

1. Опрацювати презентацію
2. Виконати творчий проєкт 
«УКРАЇНСЬКІ

 СПОРТСМЕНИ» (ролик , який

 містить  інформацію про українських силачів)

На допомогу:

Віталій та Володимир Кличко, Василь Вірастюк, Ірина Марлені, Дмитро Халаджі, Іван Фірцак

   

  3. Переглянь український художній фільм

        "Іван Сила"   

         https://www.youtube.com/watch?       v=zQIAnUMZ4HU



🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 13.04.2021

Тема: Олена Теліга " Сучасникам". Моральний заповіт нащадкам

        Урок відбудеться о 12.00 год.            

Підключитися до конференції Zoom

https://us05web.zoom.us/j/84139479930?pwd=SmVzVitJa242bWMrUVNKZTRySWNKQT09

Ідентифікатор конференції: 841 3947 9930

Код доступа: 6NUkfF

    Прослухай поезію "Сучасникам"!

                                                                    "Не треба слів! Хай буде тільки діло!

                                                           Його роби – спокійний і суворий,

                                                                         Не плутай душу у горіння тіла,

                                                                         Сховай свій біль. Зломи раптовий порив»

                                                                                   Олена Теліга.


Активізуймося!
Матеріали уроку
https://drive.google.com/file/d/1xe-FFGrCKdVDG-tdhlGwAD4_a_LPwKLN/view?usp=sharing

Домашнє завдання

      1. Навчіться виразно  читати поезії Олени Теліги та Олега Ольжича.

     2. Розкажіть батькам, хто така Олена Теліга, Олег Ольжич.

     3. Підготувати презентацію біографії та творчого шляху Олександра Гавроша.  

         Пам'ятники  Олені Теліги

                                          Бабин Яр м.Київ


                        Київський Політехнічний інститут

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 02.04.2021

Тема: Олена Теліга. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово.

Підключитися до конференції Zoom о 13.00 год.

https://us05web.zoom.us/j/82082789653?pwd=djVieElCR3ZMVFd6bW51WjZKV2xmUT09

Ідентифікатор конференції: 820 8278 9653

Код доступа: UQHQ9J

Темно-бронзове волосся, відкрите обличчя… Безмежна жіночність, витонченість, краса, розум, талант, а разом з тим, беззастережна хоробрість, незламність і послідовність. Якимсь дивовижним чином все це сплелося в одній людині. Людині, яку сьогодні називають «Українкою з великої літери», вважають символом невмирущості української нації, життя і смерть якої оповиті багатьма легендами...

Цікаві факти біографії Олени Теліги



Домашнє завдання

1. Переглянути презентацію 

https://drive.google.com/file/d/1mKe_emmXRT-lwWXCLL-KD9EmDKIOejZa/view?usp=sharing

2. Читати виразно поезію "Сучасникам".

3. Художній аналіз твору (письмово, після опрацювання презентації)


🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 26.03.2021 - 30.03.2021

Тема: Олег Ольжич. Відомості про поета. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність,  шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом."Захочеш - і будеш" (із циклу "Незнаному воякові")

           Відеопрезентація на допомогу:


                                                    Домашнє завдання

1. Опрацювати відеопрезентацію ( конспект)

2. Прослухати аудіовірші 

3. Читати виразно поезії сторінка 226-227



🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 23.03.2021

Тема: Контрольна робота №5 з теми "Ти знаєш, що ти людина?" за творчістю В.Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко. 

                       Тести і завдання.

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 19.03.2021

Тема: Любов Пономаренко. «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний пафос новели.  Особливості художніх засо­бів новели

Не будь переможений злом, але зло перемагай добром!

                                                                Римл. 12.21 

Слова епіграфа – із Нового Завіту,  належать апостолові Павлу, який писав послання до римлян відразу після розп’яття Христа.

Любов Пономаренко – письменниця ХХ століття – продовжує переконувати читача в тому, що треба любити своїх ворогів, а зло перемагати добром.

Відеоурок на допомогу:


Прочитавши новелу, дай відповіді на питання (усно)

1.            Коли відбуваються події, зображені у творі?

2.            Зачитати, яку роботу виконували полонені німці?

3.            Чим займався Фрідріх після робочого дня?

4.            Що робили діти, коли побачили скопану грядку?

5.            Як ставилися жителі міста до полонених?

6.            Чим любив хизуватися Фрідріх?

7.            Коли і чому німець перестав садити грядку?

8.            Яке він знайшов інше заняття?

9.            Яка трагічна подія сталася з Фрідріхом?

10.       Що привернуло увагу оповідачки, коли вона сиділа на вікні у новому будинку?

11.       Чому дівчина не зірвала квітку?

12.       Якою подією завершується твір?

13.  Фрідріх – жертва чи ворог? Чому?


                  




                                                                  Теорія літератури

      Які слова, словосполучення несуть символічний характер або на щось натякають? Як вони називаються в літературі?

(     Художня деталь ( записати в зошит)— засіб словесного та малярського мисте­цтва, якому властива особлива змістова наповненість, символічна зарядженість, важлива композиційна та характерологічна функ­ція. 

         У тексті цей спосіб мислення матеріалізується в речових, пор­третних, пейзажних, інтер’єрних деталях. Художня деталь може надавати особливого забарвлення мовленню персонажа тощо. Вона буває як наскрізною (повторюваною) у творі, так і одномо­ментною, але в кожному разі вона має в собі прихований зміст, підтекст, може викликати широкий спектр асоціацій, здатна замінити собою розлогий опис, авторську характеристику, мір­кування, цілий епізод тощо.                                                                                                                    

                                           Художні деталі новели "Гер переможений" 

                                               ( записати в зошит)                                                    

  1.            Квітка на клумбі (нагідка) – любов до прекрасного, всеперемагаюча сила добра.

2.            Квітка, що розцвіла посеред грудня – пам’ять

3.            Хрест – крах надій і сподівань.

4.            Речі та їжа, що давали жінки полоненим – милосердя, прощення

5.            Цигарка охоронця, якою він пригощає полонених – співчуття, людяність.

6.            Фотокартки – те, що з’єднувало німців з рідними, те, що було для них найдорожчим, згадка про мирне життя і жаль за ним.

Твір, який ми сьогодні вивчали,  за жанром визначається як новела. 

Новела (запишіть у зошиті це літературне визначення) – різновид оповідання, невеличкий епічний твір, характерними ознаками якого є:

Ø незвичайна життєва подія,

Ø напружений розвиток дії,

Ø несподівана розв’язка,

Ø героїв небагато,

Ø увага зосереджена на розкритті переживань і настроїв дійових осіб,

Ø як правило відсутні описи.             

          Домашнє завдання

Підготуватись до контрольного тестування за творчістю В.Симоненка, М.Павленко, Л.Пономаренко.

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 16.03.2021

Тема: Марина Павленко "Русалонька із 7-В або Прокляття роду Кулаківських". Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

Відеоурок на допомогу:


Домашнє завдання

1. Скласти і записати  характеристику персонажів: Софії, Сашка, Вадима

2. Пройти тест (код доступу 2462541),відкривши посилання

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Будуйте собори ваших душ!




Урок 19.01.2021

Тема: Григір Тютюнник "Климко". Характеристика образу Климка.  Художні особливості твору.

ТЛ: Художня деталь

1. Переглянути  відеоурок

2. Скласти  цитатну характеристику Климка


На допомогу учню:

Цитатна характеристика – це цитати вибрані із твору, котрі характеризують героя

Характер літературний це зображення письменником у художньому творі людини, з властивими їй індивідуальними рисами, які зумовлюють її поведінку, ставлення до інших людей, до життя

Портрет зображення в літературному творі зовнішнього вигляду, пози, рухів, виразу обличчя  людини, її одягу, взуття тощо
Художня деталь - характерна риса чи подробиця,  яка має відносно самостійне значення й використовується для того, щоб емоційніше й глибше змалювати картини чи образ, підкреслити важливість чогось, індивідуальну особливість.


🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

 Урок 19.01.2021

Тема: Григір Тютюнник "Климко". Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

Класна робота   

*     Літературний диктант (письмово)

1.      Яка епоха відтворена в повісті? 

2.      Харч, який герої твору вважали найціннішим. 

3.      Місто, до якого подорожує Климко. 

4.      Що продавала Наталя Миколаївна на базарі?

5.      Місце, де герої твору набирали вугілля.

6.      По що необхідно було сходити Зульфату до Файзуліних?

7.      Хто завдав шкоди мешканцям поселення? 

8.      Якого місяця згоріла станція, де мешкав Климко з дядьком Кирилом? 

9.      За допомогою Зульфата Климко позбавився у своєму помешканні... 

10. Дідусь Гарєєв працював у... 

11. На яке місто, за словами дідуся Гарєєва, «пішов німець»? 

12. Пізнайте героя за його зовнішністю: «...у ватяних штанах, вовняних шкарпетках і гостроносих шахтарських чунях».


                         Переглянути відеопояснення до теми уроку!


               Складання сенкану «Добро – Зло» (з поданих слів скласти сенкан)

        Чарівне     нещадно   руйнує          чорне     допомагає,        підтримує,   кривдить, вбиває   знищує  воно  збагачує  людську душу жорстоке щастя   душу людини   горе

                                                Домашнє завдання

1.Читати повісті "Климко" до  кінця! 

2.Скласти по 2-3 питання для взаємоперевірки)

 Климко і дядько Кирило

Климко і Зульфат

Климко, швець і незнайома дівчина

Климко і дід Бочонок

Климко і тітка Марина

Климко і полонений-утікач

 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 15.01.2021

Тема: Григір Тютюнник "Климко". Тема воєнного лихоліття у повісті.

                                                            Класна робота

Подключиться к конференции Zoom  Початок 12 год.00хв.
https://us05web.zoom.us/j/81996808629?pwd=Q2ptMHg5RXVPUlRGRDhwSkVlSTRaUT09

Идентификатор конференции: 819 9680 8629
Код доступа: 3wgkJ1

Матеріали  конференції

https://drive.google.com/file/d/1qe-n_uSEr0PUUtHVMH2t05mkoCxGKXuf/view?usp=sharing

         Відеосупровід  до матеріалів презентації "Діти війни"


          Буктрейлер до повісті Гр.Тютюнника "Климко"



🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

                                                                    Урок 12.01.2021

Тема: Григір Тютюнник "Климко". Цікавий епізод з дитинства письменника. Автобіографічна основа твору.



1. Опрацювати підручник стор.125- 127 (конспект), переказувати цікаві епізоди з дитинства письменника.

2. Теорія літератури  (записати в зошит)   Художня деталь - це...

                                                   Домашнє завдання

1. Читати повість "Климко" стор.127 -140. 
2. Портрет Климка ( виписати в зошит) 

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

                                                                 Урок 27.11.20

Тема: Урок позакласного читання.  А. Кащенко "За кодацьким порогом"


                                                Домашнє завдання  27.11.20
1. Опрацювати сторінки 100-102, конспект 
2. Підготувати презентацію про біографію письменника за підручником
3. Переглянути х/ф  "Гуси-лебеді летять" (https://www.youtube.com/watch?v=6haDhpuWSBc)

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 

Урок 24.11.20

Класна робота

Тема: А.Чайковський  " За сестрою". Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

1.     Теоретичний матеріал.

https://dovidka.biz.ua/za-sestroyu-golovni-geroyi/

2.     Презентація.http://www.myshared.ru/slide/1366215/

3.     Цікавинки на допомогу.

https://www.amazingukraine.pro/culture/tsikavi-fakty-pro-ukrainskykh-kozakiv/

Завдання в зошиті:
1. Відшукати в творі фольклорні мотиви, що їх використав автор, приклади гіперболи

Домашнє 24.11.20
1. Скласти ребус чи кросворд до твору "За сестрою"
2. Підготуватися до уроку позакласного читання. Читати А. Кащенко "За кодацьким порогом"

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

                                        Урок 03.11.2020

1. Опрацювати біографію Т.Г.Шевченка (https://youtu.be/uJd2ajOPoH8)

2. Читати виразно вірш "Мені тринадцятий минало...".(https://www.youtube.com/watch?v=yEhEKX7Sh1w)

3.Виконати  художній аналіз твору (тема, ідея, жанр, художні засоби)

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

                                                   Урок 06.11.20

Тема: Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності(«Тополя»).«Заповіт (“Як умру, то поховайте…”)» − твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

1.     Презентація.

https://svitppt.com.ua/ukrainska-literatura/taras-shevchenko-zapovit-tvir-scho-ednae-minule-teperishne-i-maybutne.html

2.     Відео на допомогу.

·        https://www.youtube.com/watch?v=PAsoWxEkR0M

·        https://www.youtube.com/watch?v=NK9G4slxjBU

3.     Аудіотвір.

https://www.youtube.com/watch?v=5bkclAh3Sc8

4.     Ідейно-художній аналіз.

https://dovidka.biz.ua/zapovit-shevchenko-analiz/

                                                 Домашнє завдання

1. Опрацювати сторінки 75-76. Конспект. Укласти словник літературних термінів.

2. Читати виразно твір "Тополя",.

3. Вивчити напам"ять  "Як умру, то поховайте..."

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

                                    Урок 10.11.20

ТЕМА: Контрольна робота №2. Контрольний класний твір-роздум за творчістю І.Франка, Т.Шевченка.

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА ТВОРІВ:

1.«Патріотизм, повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – загальнолюдські морально-етичні цінності за повістю І.Франка «Захар Беркут».

2. «Почуття вірності ідеї, батьківщині, любові, принципам у творах Т.Шевченка».

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

                                   Урок 17.11.20

Тема: А.Чайковський  " За сестрою". Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
                                                        Записати в зошиті:

Героїко-романтична повість - це...

Романтичний герой - це...


                                     Домашнє завдання


 1. Дочитати повість до кінця (с. 87 – 105)

 2. Пройти тестування за змістом ( код доступу6924542  join.naurok.ua

     

    😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

                                              Урок   20.11.20

ТЕМА: Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі.

1.    Теоретичний матеріал.

·         https://dovidka.biz.ua/za-sestroyu-harakteristika-pavlusya/

·         https://dovidka.biz.ua/za-sestroyu-tsitatna-harakteristika-pavlusya/

·        https://dovidka.biz.ua/kharakterystyka-sim-i-sudakiv-za-sestroiu-chaikovskyi/

3.     Презентація.

https://www.slideshare.net/ssuser922c0e/21-57654938

Інтерактивні вправи.  https://learningapps.org/6681316

                               Домашнє завдання

Твір-мініатюра «Чим запам’ятавсь мені Павлусь» 









































Популярні дописи з цього блогу