7 клас мова

                                                          🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Любіть    українську!

  🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

                      25 лютого 2022 року - 

151 роковина "дочки Прометея" - Лесі Українки

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

Урок 25. 02. 2022

Тема: Контрольна робота з теми"Дієприслівник".

ВИКОНАТИ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

Код доступу 7427972  join.naurok.ua
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

Урок 24. 02. 2022

Тема: Підготовка до контрольної роботи з теми"Дієприслівник".

1. Тренувальні  тести ( час обмежено: 20 хв., виконати 24.02.2022 до 23.00 год.)
Код доступу 2646667 join.naurok.ua

🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅

Урок 10.02.2022

Тема: Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові


Перегляньмо  відепрезентацію!




Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 28

2. Виконати вправу 279
 


🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 09.02.2022

Тема: Дієприслівник як особлива форма

 дієслова: загальне значення, морфологічні

 ознаки, синтаксична роль


Перегляньмо  відепрезентацію!




Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 27

2. Виконати вправи 269, 277.


                              

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 04.02.2022

Тема: Контрольна  робота №3 

з теми  « Дієприкметник». Тести ( посилання join.naurok.ua)

Код контрольної роботи ви отримаєте від учителя на уроці

                           Домашнє завдання
1.Повторити вивчене з теми "Дієприкметник"
2. Опрацювати " М 😊Я СТОРІНКА" 
(підручник,  сторінки 94-96)

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 03.02.2022

Тема: Урок мовленнєвого розвитку. Ділові

 папери. Складання звіту про виконану

 роботу в офіційно-діловому стилі з

 використанням безособових дієслівних форм

 на -но, -то


Матеріали уроку












     Відеопояснення щодо письмової роботи



Домашнє завдання



1.  Опрацювати матеріали уроку. За поданим зразком написати звіт.

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 02.02.2022

Тема: Безособові дієслівні форми на -но, -то

Відеопояснення теми:



Домашнє завдання

1.  Опрацювати параграф 25, повторити параграф 21

2.  Виконати вправу 253

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 27.01.2022

Тема: Аналіз письмової роботи. Підготовка до контрольної роботи з теми "Дієприкметник"

Домашнє завдання 

1. Пройти тестування Код доступу 9046314 join.naurok.ua

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 26.01.2022

Тема: РМ.  Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з

 використанням дієприкметників і дієприкметникових

 зворотів (за складним планом)

В людині все повинно бути красивим:
 і обличчя, і одяг, і душа, і думки"
Антон Чехов

                      Презентація  до  уроку:

https://docs.google.com/presentation/d/1WbPlmuoNwod7Bc1ti-r6r77ve3If9Vp0/edit?usp=sharing&ouid=106672357390180670701&rtpof=true&sd=true

                           Домашнє завдання

1. Опрацювати  презентацію, обрати автопортрет Т.Г.Шевченка

 ( за вибором). 

2. Написати твір-опис  з використанням дієприкметників та дієприкметникових зворотів.

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

    Урок 30.12.2022

    Тема: Активні і пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання активних дієприкметників теперішнього й минулого часу

                  Перегляньмо відеопояснення!


                              Домашнє завдання

                  Нехай здійсняться всі бажання!

                         З Новим 2022 роком!

                      🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 17.06.2021                                                      

ТЕМА: Розділові знаки в складному реченні

                                Пригадаймо!

1. Які речення бувають за будовою?

2. Скільки граматичних основ має просте речення?

3. Скільки граматичних основ має складне речення?

Класна робота

1. Запишіть речення, знайдіть та підкресліть головні та другорядні члени речення. В кінці кожного речення  в дужках напишіть, яке це речення - просте чи складне? )

Цей скрипаль майстерно володіє технікою гри.

Відомим історичним твором, який дійшов до наших днів, є Повість минулих літ».

 

                                                       Запам’ятаймо!

Частини складного речення можуть поєднуватися:

а) сполучниками і (й), а, та, але, зате, щоб, тому що: Осінній дощ шумів, і вітер бився в зачинені вікна.

б) словами коли, який, де: Наталка тихенько грала на гітарі, коли прийшли друзі.

в) інтонаційно, без сполучників: Степанко з Любою підбігли до кручі й спинилися — внизу зеленію, мінилося море.

Між частинами складного речення, як правило, ставиться кома.

Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 3, 

вивчити матеріал на блозі

2. Виконати вправу19 сторінка 12

3. Пройти тест:    код доступу 8749580

                                                           join.naurok.ua

Фото виконаної роботи в зошиті надіслати вчителю!


🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 13.05.2021                                                      

ТЕМА: Написання разом і через дефіс неозначених займенників

Початок уроку о 10.00 год.

Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83724918103?pwd=aldXZGd0RGVFTTQvVW5BTjZaQk1jQT09

Ідентифікатор конференції: 837 2491 8103
Код доступу: 9UueeA

ОПРАЦЮЙМО!



ЗВЕРНИ УВАГУ НА ПРАВОПИС!





ВИВЧИ НАПАМ'ЯТЬ!

Домашнє завдання
1. Опрацювати параграф 62, 
вивчити правила

2. Пройти тестування 
од доступу 1753880 join.naurok.ua)

3. Граємо - навчаємося! 
Інтерактивна вправа "Розряди займенників" https://learningapps.org/1506647

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 12.05.2021                                                      

ТЕМА: Правопис заперечних займенників

 - Сьогодні на уроці ми будемо  складати  письмові висловлювання (репліки), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров'ю людини, з використанням заперечних займенників

Опрацюй теорію!

ЗАПЕРЕЧНІ займенники заперечують присутність особи, наявність предмета, його ознак чи кількості: ніхто, ніщо, ніякий, нічий, ніскільки.

 Заперечні займенники утворюються від питальних додаванням префікса НІ- : ні+хто, ні+що, ні+ким, ні+чого. 

Заперечні займенники з НІ пишемо РАЗОМ: ніхто, нікого, нікому.

Якщо між ні та займенником уживається прийменник, усі три слова пишуться окремо:

ні перед чим, ні за кого.

Домашнє завдання

1. Повторити параграф  62
2. Скласти і записати в зошити    7-8 речень, які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров'ю людини, з використанням заперечних займенників.

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 11.05.2021                                                      

ТЕМА:  Відмінювання займенників усіх розрядів. Приставний н у формах особових і вказівних займенників.

Початок уроку о 10.00 год.

Підключитися до конференції  Zoom

https://us05web.zoom.us/j/84687618312?pwd=ZlRJOTdXMFhRb0tMaE9nYi9lL2FsZz09

Домашнє завдання:

1. Повторити розряди займенників та їх відмінювання

2. Вправа 510 сторінка 195 ( виписати всі займенники, зазначити розряд, число, відмінок)

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 05.05.2021                                                      

ТЕМА: Розряди займенників за значенням: присвійні, вказівні й означальні займенники. Розбір займенника як частини мови. 

 Початок уроку о 11.00 год.

Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/85413146421?pwd=RmpadVhxaUlwTVZHSG84YjM4OHpMUT09

Ідентифікатор конференції: 854 1314 6421
Код доступу: U9gr45

Домашнє завдання



🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆


Урок 29.04.2021                                                      

ТЕМА: Розряди займенників за значенням: 

питальні й відносні, заперечні й неозначені займенники

Початок уроку о 09.00 год.

Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/84335970056?pwd=SVh5MWhwNDJyVnVrbGd2Yk42eEFNZz09

Ідентифікатор конференции: 843 3597 0056
Код доступа: J9A0Z8

Домашнє завдання

1. Параграф 61-62, повторити параграф 60

2. Вправа 519

3. Провідміняти займенники:  будь-хто, нічиї, абиякий

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 28.04.2021                                                      

ТЕМА: Розряди займенників за значенням: особовий та зворотний займенники.

Початок уроку о 11.00 год.

Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/87446070505?pwd=eENWWTdzUWd1SjNSV2pmRjhhME5JQT09


                                           ЗАПАМ 'ЯТАЙ!


                       Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 60, повторити параграф 59

2. Вправа 511, 513 сторінка 195-196

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 27.04.2021                                                      

ТЕМА: Розряди займенників за значенням

 ( ознайомлення)

     Початок уроку о 10.00

Підключитися до конференції  Zoom

Ідентифікатор конференції: 893 9577 8455
Код доступа: skpT4X


Опрацювання теоретичного матеріалу 

1. Перегляньте відеоурок


                    Домашнє завдання

1. Опрацювати параграф 59 сторінка 191
2. Вивчити  займенники за таблицею
3. Завдання: виписати займенники, надписати над ними розряди.
A3

На Щуку хтось бомагу в суд подав,
Що буцім би вона такеє виробляла,
Що у ставку ніхто життя не мав:
Того заїла в смерть, другого обідрала.
Піймали Щуку молодці
Та в шаплиці
Гуртом до суду притаскали,
Хоча чуби й мокренькі стали.

На той раз суддями були
Якіїсь два Осли,
Одна нікчемна Шкапа
Та два стареньких Цапа,-
Усе народ, як бачите, такий
Добрячий та плохий.
За стряпчого, як завсігди годиться,
Була приставлена Лисиця...

А чутка у гаю була така,
Що ніби Щука та частенько,
Як тільки зробиться темненько,
Лисиці й шле — то щупачка,
То сотеньку карасиків живеньких
Або линів гарненьких...
Чи справді так було, чи, може, хто збрехав
(Хто ворогів не мав!),-
А все-таки катюзі,
Як кажуть, буде по заслузі.

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 26.04.2021                                                      

ТЕМА: Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

                        Займенники:

ВІН   ВОНА  ВОНО  ВОНИ  ТВІЙ ТВОЯ  СВІЙ  ЙОГО ВСІ  УСЕ  ЦЕ  ТОЙ

          Займенник - замість іменника

            Прийменники    із     займенниками

наді    мною,   до    нас,   з    нею пишемо окремо!

                    Домашнє завдання

1. Переглянути відеопрезентацію



     2. Опрацювати параграф 59
     3. Вправа 504 сторінка 192
 

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок 21.04.2021                                                       

ТЕМА:  Контрольна робота №7 з теми "Числівник". Тести і завдання.

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  20.04.2021

Тема: Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи з теми "Числівник"

                     Інтерактивні вправи

1.Відмінюємо числівники

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/vyznachaiemo-vidminok-chyslivnyka

2.Визначаємо правильне написання числівників

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/vyznachaiemo-pravylne-napysannia-chyslivnykiv

3.Відмінюємо кількісні числівники

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/vidminiuiemo-kilkisni-chyslivnyky

4.Відмінюємо дробовий числівник

https://learning.ua/mova/shostyi-klas/vidminiuiemo-drobovi-chyslivnyky

5.Відмінюємо збірні числівники

      https://learning.ua/mova/shostyi-    klas/vidminiuiemo-zbirni-chyslivnyky

      6. Визначаємо час

 https://learning.ua/mova/shostyi-klas/vyznachaiemo-chas1

Якщо ти виконав вправи, ТИ - СУПЕР!

Домашнє завдання



· 1. Повторити вивчене з теми "Числівник", переглянувши відеоурок


 2. Зробити скриншот результатів проходження інтерактивних вправ та надіслати вчителю

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  19.04.2021

Тема: Правильне вживання числівників на позначення дат і часу

                      Переглянь відеоурок!


Завжди пам'ятай!

ГОДИНА - жіночий рід ( котра година?) - СЬОМА!

Година - ПОРЯДКОВИЙ числівник (котра година?) - СЬОМА

Хвилина - КІЛЬКІСНИЙ числівник (скільки хвилин?) - П'ЯТНАДЦЯТЬ

Отож, говорімо правильно: 

 - Cьома година п'ятнадцять хвилин

 - О сьомій годині п'ятнадцять хвилин

                           Зверни увагу!

На позначення половини години використовуй  пів на або о пів на:

КОТРА ГОДИНА?

 пів на  СЬОМУ        або        о пів на  СЬОМУ

Останнє правило!

Активізуймося! Працюємо усно!





Домашнє завдання

·         1. Переглянути  експрес-пояснення теми

 


 

      2. Виконати завдання письмово:

Відредагуйте записку хлопчика, яку він передав своєю сестричкою мамі.

Мама! Я сьогодні буду піздніше – десь в вісім годин. Уроки в мене закінчуця в час двадцять. Потом занятя в кружках – десь до пяти годин. Близько шести у мене здибанка з братом Віталика. він обіцяв пренести мині на обмєн шіснадцять нових вкладишів. Якраз після цього я вспіну попасти на автобус що відправляєця в сім двадцять. Пока!

3. Інтерактивні вправи для самоперевірки:

     Зясуйте, котра година. Режим доступу: https://learningapps.org/9062049

    Знайдіть помилку при творенні числівників на позначення часу. Режим доступу: https://learningapps.org/6741792   

4.     Виконайте тестування. Режим доступу: 7507460 відкривши посилання


🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  15.04.2021

Тема: Узгодження  числівників з іменниками.

                  Переглянь відеоурок


Експрес - урок від Олександра Авраменка


1. Опрацювати параграф 57

2. Вправа 1 ( в зошитах )

Утворіть сполуки іменників з числівниками. Запишіть цифри словами

       3 (примірник), 42 (комп’ютер), 58 (боржник), 23 (стілець), 1/5 (кілометр), 4 (принтер), 342 (документ), 3 з половиною (метр), 7 і 1/10 (день), 133 (мешканець), 142 (американський долар), 3 (касовий апарат), 243 (слухач), 32 (будинок), 2 (сусід), 12 (місяць), 3 (місяць), 4 (директор), 102 (стілець), 44 (громадянин), півтораста (зошит), 7,5 (кілограм).


🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  14.04.2021

Тема: Відмінювання  числівників. Буква Ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках

                            ЗАПАМЯТАЙ     ПРАВИЛО №1 !

 Ь пишеться на кінці числівників:

 П’ять, шість,  дев’ять, десять, одинадцять, дванадцять, тринадцять, чотирнадцять, п'ятнадцять, шістнадцять, вісімнадцять, дев'ятнадцять, двадцять, тридцять.

 У непрямих відмінках Ь пишеться:

 - після букв на позначення м’яких приголосних, перед О та закінченням – МА ( трьох, чотирьох, шістьох, сімдесятьом, вісімдесятьма, вісімдесятьома, шістьмастами)

                         ЗАПАМЯТАЙ     ПРАВИЛО №2 !

Ь не пишеться  у числівниках:

 -  чотири в орудному відмінку: чотирма.

 -  п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят;

- двохсот, трьохсот. чотирьохсот, п'ятсот, шістсот, сімсот, вісімсот, дев'ятсот

АКТИВІЗУЙМОСЯ!

Вправа 1.

Переписати речення, на місці крапок вставляючи пропущені букви. Числівники поставити в потрібну форму, визначити відмінок кожного. 

            1)     Краще мати більше (100) ворогів, ніж одного зрадливого пр..ятеля. (Нар. творч.)

2)  За (2) зайцями не ганяйся. (Нар. творч.) 

                3)   Ш..роке небо н..наче кліпало (1000) бл..ск

 (І. Нечуй-Левицький.)

Вправа 2. 

   Записати цифри словами. Визначити відмінок числівників.

1)   До 367 додати 7.

    2)   Від 292 відняти 24.

                3)   Сума чисел дорівнює 203.

Вправа 3. 

Перекласти українською мовою.

Четыре, пять, шестью, семь, тринадцатью, семнадцать, семьсот, восемнадцать, пятьсот, одиннадцать, четыреста, мил-лион, миллиард.

Домашнє завдання

·         1. Опрацювати  параграф 56  

      2. Вправа  475 сторінка 178

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  13.04.2021

Тема: Відмінювання  числівників 


         Попрацюємо!

1. Опрацювати  відеопрезентацію та параграф 56

2. Пройти тестування од доступу 5379128, відкривши посилання

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  12.04.2021

Тема: Відмінювання  числівників 

Підключитися до конференції Zoom о 08.15 год.

https://us05web.zoom.us/j/87351716644?pwd=bk9IKzdWU1NYRUx2TWZBWWNVVTZ1UT09


Ідентифікатор конференції: 873 5171 6644

Код доступа: Y8MUnU

1. Відеопояснення теми




Домашнє завдання

·         1. Опрацювати  параграф 54  

      2. Вправа  461 сторінка 174

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  31.03.2021

Тема: Числівники прості, складні та складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з   - тисячний


   КОДОВИЙ  ДИКТАНТ

 1) Власне-кількісні числівники 

 2) Збірні числівники 

 3) Дробові числівники 

 4)  Неозначено-кількісні числівники

     Тридцять, півтори, один, небагато, одинадцять, дев’ятнадцять,  нуль, тисяча,сорок, сто, двадцятеро, обоє,  двійко, восьмірко, одна сьома, більйон, трильйон, квадрильйон,  двоєчко, тридцятеро, півтора,  двадцять, двоє, кільканадцять.



Записати їх словами

67 зошитів, 243, 56 копійок, 5 поверх, 64 олівці, 37 дерев, 575 мільйонів, 25 мільярдів.

Увага! 

 

            Складні порядкові числівники з останнім компонентом -десятий, -сотий, -тисячний,   пишуться разом:

 сімдесятий, восьмисотий, п’ятитисячний, двохсотий, п’ятисотий, стодвадцятип’ятитисячний, дев’яностотисячний, двохсотсімдесятип ‘ятимільярдний

Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  30.03.2021

Тема: Числівники кількісні та порядкові

Презентація до уроку 

(перейди за посиланням)

Домашнє завдання

1. Параграф 53

2. Пройти тестування (код доступу 3006484) відкривши посилання join.naurok.ua

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  29.03.2021

Тема: Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

                             Числівник – це самостійна частина мови, що означає кількість предметів або порядок їх при лічбі.


Відповідає на питання: котрий?    скільки?


Наприклад: скільки? 4 (чотири); котрий? 4 (четвертий).  


                        

                           Залежно від значення виділяють

                         такі розряди  числівників:

1.    Перший розряд – це кількісні. Всі кількісні числівники відповідають на питання скільки?


     Наприклад: вісім, восьмеро та ін..

2.   














Порядкові відповідають на питання котрий?
Наприклад: восьмий, перший, сотий, сто другий та ін..




 Розряди числівників за будовою: прості, складні і складені





  Домашнє завдання

·         1. Опрацювати  параграф 52  

      2. Вправа  433, 434 сторінка 166

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  25.03.2021

Тема:  РМ. Аналіз письмового твору

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  24.03.2021

Тема:  Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомого полотна українського пейзажиста  С. Васильківського "Український пейзаж"

Давай будемо природу берегти!
Я метелика не скривджу, хай летить.
І ялинку не зрубаю, хай стоїть.
Не затопчу мурашинку, хай повзе.
Не зламаю з дуба гілку, хай росте.
Не впущу сміття у річку, хай бурлить.
Із гнізда яйце не скину, хай лежить.
В джерело не пущу камінь, нехай б’є.
В полі жито не столочу – це святе.
Верби посаджу в долині, хай шумлять.
Зерен птахам кину взимку, хай їдять.
Покормлю приблуду-кішку. А як ти?
Давай будемо природу берегти!

Пригадайте!

1. Яка різниця між такими видами образотворчого мистецтва, як живопис і графіка?

2. Що називається пейзажем, натюрмортом?

3. Імена яких відомих художників України ви знаєте?

4. Які ознаки має художній стиль мовлення?

1.     На які типи мовлення поділяються тексти?

2.     Назвіть основні ознаки твору-опису.

3.     Чим відрізняються науковий та художній описи природи?

4.      Пригадайте основні ознаки художнього стилю.

6.     Імена яких відомих художників України ви знаєте?

        Рідна Земле, як багато в тобі прекрасного! Поле, ліс, блакитні рукавчики, які, вигинаючись, стеляться луками. Зелені вони чи жовті, вкриті снігом чи встелені жовтим килимом курячої сліпоти або кульбаби. Куди не глянеш, а все таке мальовниче, що хочеться зафіксувати красу у пам’яті на довгий час, а потім згадувати і ще раз згадувати.

         Зараз нам досить одного разу клацнути на сенсорі телефону пальцем, як все з’являється на карті пам’яті і чекає на перегляд. Раніше, набагато раніше, таке неможливо було зробити. Тому художники передавали всю красу навколишнього середовища на полотні, як це робив наш земляк – художник Сергій Іванович Васильківський.


Сергій Іванович Васильківський (1854 – 1917) – український живописець, пейзажист.

Сьогодні ми ознайомимося з творчим доробком відомого українського художника Сергія Івановича Васильківського, зокрема його картиною «Український пейзаж», і напишемо твір-опис за його картиною 

Сергій Іванович Васильківський народився 7 (19) жовтня 1854 року у мальовничому місті Ізюм Харківської губернії в сім'ї писаря.Середовище і оточення, в якому зростав майбутній художник на Слобожанщині, було особливо благодатним для формування його творчої особистості. Його дід- чумак, який походив з козацького роду, привив молодому Сергієві інтерес до української старовини, а мати любов до народних пісень і фольклору.

 Навчався малюванню у Харківській гімназії у Д. Безперчого та у художниці М. Раєвської-Іванової. Потім у Петербурзькій академії мистецтв, яку закінчив у 1885 році із золотою медаллю. За свою майстерність отримав  право на безкоштовне стажування за кордоном. Повернувшись, Сергій Іванович оселився у Харкові у будинку по вулиці Катерининській, 69 (будинок не зберігся) та повністю занурився у тематику слобідського пейзажу.


   Васильківського можна назвати мандрівним художником, адже він пройшов пішки Полтавщину, Харківщину та спустився вниз по Дніпру до самого Запоріжжя. Саме тому в творах художника живе мальовнича Україна. Головним у пейзажній творчості Васильківського завжди був образ України, а найулюбленішою темою – українська козаччина. 

-  Сьогодні ми   напишемо твір-опис за  картиною "Український пейзаж"  С. Васильківського


1.     Що зображено на картині?

2.     Давайте разом визначимо тему й основну думку художнього полотна.

3.     Що зобразив художник на першому плані картини, на що звертає увагу на другому плані?

4.     Яка кольорова гама картини? Чому?

5.     Яку пору року зобразив Сергій Васильківський на полотні? Чи можна визначити час доби?

6.     Хто зображений на полотні окрім природи?

7.     Описуючи цю картину, що б ви хотіли написати, які почуття передати, які емоції викликає зображення?

Стежки – вузькі, широкі, звивисті, витоптані, місцями порослі, як стрічечка та ін..

Дерева – високі, стрункі, низенькі, розлогі, посохлі, буйнолисті, поодинокі.

Трава – пишна, суха, густа, польова, висока, низькоросла, зелена, пожовкла, як килим.

Кущі – низенькі, придорожні, темно-зелені, густі.

Квіти – польові, маленькі, білуваті, високорослі, невибагливі.

Небо – блакитне, ясне, сонячне, низьке.

Хмари – білі, густі, навислі, низькі.

Тінь – густа, чітка, вказує на час доби.

Воли – втомлені далекою дорогою, білий віл, гнідий віл.

Поле  – як жовтий килим, широке, пшеничне, щедре.

 Складаня письмового твору опису в художньому стилі за картиною

 С. І. Васильківського «Український пейзаж» (в зошиті)

1.     1.Загальне враження від побаченого твору мистецтва.

2.     2.Ознаки предметів або явищ далекого і близького плану описати з використанням художніх засобів.

3.     3. Використання художником кольорів як засобу увиразнення основної думки твору.

4.     4. Естетична оцінка зображуваного.

                                    Домашнє завдання

     Написати твір-опис природи в художньому стилі за картиною С. Васильківського "Український пейзаж"

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  23.03.2021

Тема:  Контрольна робота № 6 з теми "Прикметник". Тести і завдання

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

     Урок  22.03.2021

     Тема:  Написання прізвищ прикметникової форми

Прізвище — мелодія віків, у котру вплелися перекази й легенди,

розповіді й казки про добрих чарівників.

А. Коваль

      Українські прізвища відзначаються великою різноманітністю як щодо джерел виникнення, так і щодо граматичної будови. Прізвища належать до розряду іменників, але за походженням, будовою та особливостями відмінювання їх ділять на дві групи: прізвища прикметникового типу та прізвища іменникового типу.

Класна робота

                                       Вибірковий диктант (в зошиті)

Виписати прізвища прикметникового типу відомих українських

письменників. 


Іван Нечуй-Левицький, Тарас Шевченко, Костянтина Галицька, Павло

Тичина, Микола Вінграновський, Григір Тютюнник, Богдан-Ігор Антонич, Євген Гуцало, Антін Лотоцький, Олена Пчілка, Оксана Сенатович,

Василь Симоненко, Леонід Глібов, Михайло Коцюбинський, Олександр Олесь, Панас Мирний.


                                  Творче конструювання (письмово)

Від поданих слів утворити прізвища прикметникового типу. За допомогою суфіксів -ов(-ев, -єв), -ськ-(-цьк-)


 Агафон, Андрій, Роман, Володимир, Гурій, Дмитро, Ярмолай, Ігнатій, Карпо, Клим, Корній, Лавро, Леон, Назар, острів, доля, чайка, Китайгород, Завада, Новгород, коваль, Миргород, груша, шанс, глина, качур.


Робота з підручником


1. Параграф 50 сторінка 157-158

2. Вправа 420 (усно)

3. Переглянь відеопояснення



Домашня робота

  Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи.


 (кожна правильна відповідь оцінюється у 0,5 балів)
1. Визначте рядок, у якому зазначено правильне твердження.

а) Прикметники змінюються за групами, відмінками і числами.

б) Прикметники змінюються за родами, відмінками, числами.

в) Прикметники змінюються за відмінками і числами.

г) Не можуть утворювати ступені порівняння якісні прикметники.

2.  Визначте рядок, у якому всі прикметники належать до м'якої групи:

а) Звичайн..й, широк..й, тривожн..й;

б) Торішн..й, міцн..й, цьогорічн..й, сільськ..й;

в) Син..й, мужн..й, справжн..й, останн..й;

г) Ближн..й, всесвітн..й, рад..й, вишнев..й.

3. Визначте рядок, у якому допущено помилки в закінченнях прикметників:

а) На безбарвнім, осінню, хатнього;

б) Зовнішнього, гарному, дійового;

в) Братнього, круглолицим, дружнім;

г) Безкраєго, літнєму, пізного.

4. Визначте рядок прикметників, у яких суфікси записано без помилок:

а) Гарнесинький, чистісинький, вірнесинький; 

б) Новісенький, вузинький, самісенький;

в) Більшенький, цілісінький, милесенький;

г) Здоровинький, тонюсенький, вузусінький. 

5. Визначте рядок, у якому всі прикметники пишуться з –нн-:

а) Безтом..ий, іме..ий, букве..ий;

б) Глиня..ий, тьмя..ий, шале..ий;

в) Дерев'я..ий, різьбя..ий, скля..ий;

г) Нездійсне..ий, свяще..ий, шабло..ий. 

6. Визначте рядок, у якому всі прикметники пишуться разом.
а) Блідо/рожевий, вибірково/вимірювальний, військово/авіаційний; 

б) Військово/зобов'язаний, геолого/розвідувальний, жовто/гарячий;

в) Водо/відливний, електро/хімічний, сніжно/білий; 

г) Жирно/молочний, книжково/журнальний, червоно/білий.

ІІ.   (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

7. Визначте, яким способом були утворені прикметники. Виділіть твірні основи:

Чотирикутний, гарненький, передсвятковий, придорожній, закарпатський, фізико-математичний, білуватий, непоганий, десятирічний, сильний.

8. Установіть відповідність між прикметниками та їх групами за значенням:

1.

Якісні

А

Прикордонна зустріч, морквяний сік, дерев'яний будинок

2.

Відносні

Б

Важка атлетика, кислі грунти, білі люди

3.

Присвійні

В

Осляча впертість, вовчий апетит, заяча душа

4.

Якісно-відносні

Г

Сестрині капці, лисячий хвіст, Танін пенал

5.

Присвійно-якісні

Д

Синя паста, радісна зустріч, кислий виноград


9. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх ступенем порівняння.

1.

Проста форма вищого ступеня порівняння

А

Найбільший, наймудріший, найдотепніший.

2.

Складена форма вищого ступеня порівняння

Б

Найбільш досконалий, найменш цікавий, більш приємний.

3.

Проста форма найвищого ступеня порівняння

В

Молодший, більший, кращий.

4.

Складена форма найвищого ступеня порівняння

Г

Більш Більш відомий, менш авторитетний, більш чудний


10. Установіть відповідність між іменниками і суфіксами, за допомогою яких творяться прикметники.

1.

Суфікс –ськ-.

А

Буг, печеніг, Париж

2.

Суфікс -цьк-.

Б

Солдат, океан, товариш.

3.

Суфікс -зьк-.

В

Бідняк, козак, ткач.



 

Г

 

Ірак, Камик, читач.

 

Високий рівень  (дати повну, правильну, грамотну відповідь)

11. Провідміняти словосполучення (2 бали).           Яблуневий цвіт. 

12. Запишіть текст, опускаючи риску і вставляючи замість пропусків потрібні літери.

 Виділений прикметник розберіть як частину мови. (3 бали). 
Позеленіли вікна, повітря стало бузково/синім. Садок тріпотів кожною гілкою і був сповнений

 якогось зеленкувато/сивого шелесту. Картопля на сусідн..х городах вигойдувалася хвилями.

Окаян..ий грім озивався там і сям, і в його погрозах чулася не/зла сила, а могутня.

 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

     Урок  17.03.2021

     Тема:  Написання складних прикметників разом і через дефіс


                                  Класна робота

1.Параграф 49 /опрацювати/

2.Вправа 411 сторінка 156.

                                Домашнє завдання
1. Параграф 49 /вивчити/

2. Вправа 413 сторінка 156. 
3.  Пограй  з прикметниками! (https://learning.ua/mova/shostyi-klas/pravopys-skladnykh-sliv)

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

Урок  16.03.2021

     Тема: Написання  - Н та  - НН  у прикметниках

Правило 1. Пишуть -нн- у прикметниках, утворених від іменників із коренем на  -н- за допомогою суфікса -н-:

 лимон – лимонний          туман - туманний

 кінь – кінний                    осінь - осінній

  Правило 2. Пишуть -нн- у прикметниках,якщо наголос падає на суфікси  –енн-, -анн-, що означають збільшену міру ознаки або неможливість дії завжди пишемо з двома н) :

      здоровенний, страшенний,  несказа́нний, нескінче́нний

  Правило 3. Пишуть -нн- у прикметниках старослов'янського походження^

священний, блаженний, благословенний

    Правило 4.     У прикметниках, утворених від іменників за допомогою суфіксів -н-,-ан-, -ян-, -ин-, -їн- пишемо одну літеру –н-: 


 ніч - нічний

весна -  весняний

качка -  качиний   

                                   Класна робота

1.Записати приклади слів на кожне правило. Запам'ятати!

2.Вправа 401 сторінка 152.

                                Домашнє завдання
1. Параграф 48 /опрацювати/

2. Вправа 404 сторінка 153. 

Урок  15.03.2021

     Тема: Написання НЕ з прикметниками

ЗАПАМ'ЯТАЙ ПРАВИЛО!


Зверни увагу!
 якщо перед прикметником стоять слова далеко, зовсім, аж ніяк,  ні до чого:  Не з прикметниками пишемо завжди окремо!

Наприклад:
Далеко не досконалий твір.
 Ні до чого не здатна людина.

Домашнє завдання
1. Параграф 47 /опрацювати/
2. Вправа 397 сторінка 151. 
                                      🔆🔆🔆🔆🔆


 Урок  20.01.2021

     Тема: Особливості відмінювання іменників ІІІ та ІV відміни жіночого роду  в родовому відмінку. Зміни в українському правопису.

          Переглянути  відеопрезентацію та виконати  завдання
                                          Зверни увагу!

Домашнє завдання
1. Параграф 34 /опрацювати/
2. Вправа 268 сторінка 107. Додаткове завдання: підкреслити у 1,5 реченнях  головні та другорядні  члени речення.
                                      🔆🔆🔆🔆🔆

                                                           Урок  18.01.2021 - 19.01.2021

     Тема: Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви  - а( -я),  - у ( - ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни.

                                                       Класна робота

1.Опрацювати  матеріал уроку за презентацією 

2. Вправа 262 - 263 сторінка 105


   Для швидкого запам'ятовування!

  МЕТОД ВІЗУАЛІЗАЦІЇ




 1. Опрацювати параграф 31

 2. Пройти тестування "На Урок" , відкривши посилання  join.naurok.ua (код доступу 9708931)


     🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆

                                                            Урок  15.01.2021

Тема. Відмінювання   іменників ІІ відміни 

                                                       Класна робота

 1. Опрацювати параграф 30

 2. Відео на допомогу:



  3. Вправа  254, 255, 256 сторінка 102                                           

                                                          Домашнє завдання

1. Вивчити   параграф 30 , повторити параграф 28, 1-10  

2. Вправа 258 (письмово) сторінка 103  

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆                                                            Урок  13.01.2021

Тема. Відмінювання   іменників І відміни 

                                                       Класна робота

Подключиться к конференции Zoom    Початок 11 год.00хв.
https://us05web.zoom.us/j/87133723419?pwd=dVpqdjY4TnBvNzRQMDZtZHFOUjEyUT09

Идентификатор конференции: 871 3372 3419
Код доступа: wdzC7C

                                                   Домашнє завдання

1. Вивчити   параграф 29 , повторити параграф 27-28  

2. Вправа 250 (письмово) сторінка 100  

3.Матеріал конференції   https://drive.google.com/file/d/1IUFpe8DHQWFOu5TEj5dva20ybEB5r9Py/view?usp=sharing

                                 Любіть українську!     

  🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆                                                            Урок  12.01.2021

Тема. Відмінювання   іменників. Поділ іменників на відміни й групи

                                                      Класна робота

      1. Теоретичний матеріал  

http://shkolyar.in.ua/morfologia/vidminuvannya-imennykiv

  2. Відео на допомогу:



3. Фізкульхвилинка   https://youtu.be/vGAkqpIzPI0


  4.    Практичне застосування:

          - тренувальні вправи:  https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/1692

          - інтерактивні вправи:    

                   https://learning.ua/mova/shostyi-klas/rozdiliaiemo-imennyky-na-vidminy

·                          https://learning.ua/mova/shostyi-klas/hra-spiimai-slovo


                                                   Домашнє завдання

1. Вивчити   параграф 28, повторити параграф 27  

2. Вправа 232 (письмово) , вправа 240 (усно)   

                               Любіть українську!          🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 

                                     Урок  11.01.2021

 Тема. Відмінки  іменників.

                                                      Класна робота

      1. Теоретичний матеріал 

      Під відмінками ми розуміємо граматичні форми слів, які показують різні за своїм значенням зв’язки їх з іншими словами в реченні. При визначенні відмінка слід брати до уваги не тільки форму іменника, а й його роль у реченні і значення, яке виражається тим або іншим відмінком.

В українській мові розрізняють 7 відмінків.

Називний відмінок є початковою формою слова і тому називається прямим відмінком. Усі інші відмінки називаються непрямими.

Називний — хто? що?

Родовий — кого? чого? до кого? до чого?

Давальний — кому? чому?

Знахідний — кого? що? про кого? про що?

Орудний — ким? чим? з ким? з чим?

Місцевий — на (у) кому? на (у) чому?

Кличний

В українській мові іменники мають кличний відмінок, успадкований від давньоруської мови. Кличний відмінок утворюється від іменників жіночого і чоловічого роду, назв осіб, а також явищ природи, предметів при їх персоніфікації.

Не відмінюються:

 іншомовні слова, які мають кінцевий голосний (амплуа, боа, інтерв’ю, меню, рагу, Токіо, бюро, авто, таксі, кольрабі, парі, Чилі, Перу, аташе, комюніке, пенсне, Гейне, Дідро, Золя);

— жіночі прізвища на голосний  (Марії Демченко, з Олею Боженко, але з Олегом Боженком);

— деякі абревіатури (США, АТС, ООН, але до вузу, загсу).


2. Відео на допомогу:


3. Фізкульхвилинка   https://youtu.be/vGAkqpIzPI0

  4.    Практичне застосування:

          - тренувальні вправи:  https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/1687

          - інтерактивні вправи:    https://learningapps.org/2753113


                                                   Домашнє завдання

1. Вивчити   параграф 27  

2. Вправа 232 (письмово) 

Любіть українську!

🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆








Популярні дописи з цього блогу