7 клас література
25 лютого 2022 року -
151 роковина "дочки Прометея" - Лесі Українки
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
УРОК 25.02.2021
ТЕМА: Василь Симоненко – „лицар на білому коні” в українській літературі. „Лебеді материнства”.
«Можна все на світі вибирати, сину
Вибрати не можна тільки
БАТЬКІВЩИНУ!».
/Василь Симоненко/
Домашння завдання
1. Читати виразно поезію, уміти аналізувати, знати значення образів-символів
2. Пройти тестування. Код доступу 3690038
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
УРОК 11.02.2021
ТЕМА:Ліна Костенко. „Чайка на крижині”. Духовне багатство - найбільший скарб у житті.
«Для тебе той край найкращий, де виросли
крила».
/Ліна Костенко/
Поетеса виняткового таланту, яка ніколи не йшла на компроміс із своєю совістю, не продала свого таланту, не кривила душею, залишалася стійкою у своїх переконаннях.
Ліна Костенко – наша сучасниця, лауреат багатьох українських та міжнародних літературних премій.
Прослухай аудіовірш,
звертаючи увагу на музичний супровід поезії
Словникова робота
свита – старовинний
верхній одяг із домотканого сукна;
бідувати – жити в бідності;
рядно – вид простирадла
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
УРОК 08.02.2021
ТЕМА: Ліна Костенко "Кольорові миші".
Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту. Образ особливої дівчинки Анни.
Відеопроєкт до поезії
Домашння завдання
1. Читати виразно поезію, уміти аналізувати
2. Опрацювати презентацію, виконати завдання в зошиті ( за презентацією)
НЕХАЙ ВСЕ У ТЕБЕ БУДЕ КОЛЬОРОВО!!!
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
УРОК 07.02.2021
ТЕМА: Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив…». Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.
Ліна Костенко - королева поезії!
Біографія поетеси
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
УРОК 01.02.2021
ТЕМА: Урок розвитку мовлення №3 (п). Висловлення власної версії закінчення казки Б.Лепкого «Мишка»
Домашнє завдання
1. Написати власну версію закінчення казки Б.Лепкого «Мишка»
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
УРОК 17.09.2021
ТЕМА:
Богдан
Лепкий. „Мишка (Казка для дітей: для
малих і великих)”. Трагічна і комічна ситуація, їхня роль у розкритті головної
думки, моралі.
Відеоурок
Матеріали до уроку
Домашнє завдання
1. Опрацювати презентацію до уроку
2. Пройти тест Код доступу 3837548 join.naurok.ua
УРОК 17.09.2021
ТЕМА: Пісні літнього календарного циклу. Купальські: «Заплету віночок», «Ой вінку, мій вінку», «Купайло, Купайло». Жниварські: «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька»
1. Записати в зошит і вивчити напам'ять теорію літератури:
Анафора - повторення окремих слів чи словосполучень на початку віршових рядків, строф або речень
Рефрен - повторення якогось рядка або низки рядків у кінці строфи
2. Записати у вигляді схеми пісні, які відносяться до пісень літнього циклу.
3.Виразне читання пісень
Купальські: «Заплету віночок», «Ой вінку, мій вінку», «Купайло, Купайло». Жниварські: «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька»
Домашнє завдання
1. Вивчити одну з купальських пісень напам'ять
2. Виписати з народних пісень літнього циклу («Заплету віночок», «Ой вінку, мій вінку», «Купайло, Купайло», «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька») приклади анафори та рефрену.
3. Виконати тести. Код доступу 3348150
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua
Фото класної роботи в зошиті надіслати вчителю!
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 12.05.2021
ТЕМА: Павло Глазовий.Гуморески "Еволюція", "Найважча роль".
Презентація уроку:
https://drive.google.com/file/d/12k795r7AFsQEHCcSbE9TdgWtDxnJ34u8/view?usp=sharing
1. Аналіз творів (виконати письмово в зошиті)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 11.05.2021
ТЕМА:
Павло Глазовий. Стисло про письменника. Іронічно-пародійна, викривальна
спрямованість гумористичних і
сатиричних творів.
Павло Прокопович Глазовий, відомий український поет і сатирик, народився 30 серпня 1922 року в історичному центрі козацького Дикого поля в смт Новоскелюватка, що тоді належало до Кіровоградщини, а тепер Миколаївської області, в родині хлібороба. Його предки мали козацьке прізвище Окань. Але хтось із багатого роду змінив його із «ока» на «глаз», щоб отримати певні привілеї. Існує думка, що слово окань пов’язане з мірою довжини у Київській Русі (доки сягає око).
Пригадаймо!
Гумор – доброзичливий, жартівливий сміх, що допомагає виправити певні вади людського характеру, недоліків поведінки тощо.
Гумореска — невеликий віршований, прозовий чи драматичний твір з комічним сюжетом, відмінний від сатиричного твору легкою, жартівливою тональністю.
Опрацюй відеопрезентацію
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 05.05.2021
ТЕМА: Степан Руданський. Співомовки. "Добре торгувалось".
Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору.
Початок уроку о 09.00 год.
Словникова робота ( усно)
Чумак – візник
і торговець, який перевозив на волах хліб, сіль, рибу та інші товари для продажу.
Мазниця –
посуд для дьогтю.
Дьоготь – темна густа в’язка смолиста з неприємним запахом
рідина, що утворюється при сухій перегонці дерева, торфу, бурого та кам’яного
вугілля.
Рубрика «Цікавинки»
Колись жодне господарство не обходилося без дьогтю: ним
мастили шкіряне взуття, гужову збрую, аби була довговічною та м’якою, не
розмокала й не тріскалася.
Дьоготь
широко використовували в народній медицині: заліковували різні шкірні хвороби у
тварин і людей, радили вживати при злоякісних пухлинах, виводили парші,
коросту.
Дьоготь був
також незамінним за часів війни. Ним змазували збрую, повози, лікували коней,
часто й вояків. Не випадково Богдан Хмельницький видав спеціальні універсали з
підтвердженням привілеїв тим, хто займався дігтярством.
Нині
побутове значення та виробниче застосування дьогтю дуже звузилося. Проте в
деяких галузях, особливо в фармакології, він дотепер украй необхідний – у
приготуванні деяких лікарських компонентів поки що немає рівних йому
замінників.
Перегляньте відеофрагмент «Як виготовляли дьоготь?»
https://www.youtube.com/watch?v=i0Pgsltf8Eo
ПРАКТИЧНИЙ
БЛОК
Аналіз твору «Добре торгувалось» ( письмово)
Тема – розповідь про
чумака, який шукав дьоготь у багатих крамницях та пошив у дурні двох купців.
Ідея – уславлення
мудрості, кмітливості чумака, уміння відстоювати свою власну гідність.
Жанр – співомовка
Проблематика твору – взаємовідносини багатого й бідного;
мова українська й суржик; сміх гумористичний і сатиричний.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 28.04.2021
ТЕМА: Степан Руданський. Співомовки. "Запорожці у короля".
Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору.
ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК
Про сміливість,
кмітливість, дотепність козаків, їхнє почуття гумору ходили легенди. Чого варті
хоча б ті прізвища-прізвиська, які вони давали новоприбулим: Непийвода, Неїжко,
Недайкаша, Неїжборщ, Нагнибіда, Паливода, Перебийніс, Убийвовк, Куйбіда,
Несвятипаска, Задуйвітер та інші.
Згадаймо картину І. Рєпіна
«Запорожці пишуть листа
турецькому султану».
Народні перекази
говорять про те, як козаки вміли давати відсіч тим, хто ставився до них з
пихою, хотів принизити, посміятися, хай це був навіть сам король чи його
вельможі. Мабуть, саме на таких переказах і будував співомовки С. Руданський.
"Запорожці у короля"
Словникова робота
Жупани – верхній одяг, оздоблений хутром, був поширений серед
заможного козацтва та польської шляхти.
Кармазиновий – з дорогого старовинного темно-червоного сукна.
Храбренні – хоробрі.
Ляхи – поляки.
Щільник меду – лист, утворений чашечками з воску;
бджоли та оси роблять його для зберігання меду.
Аналіз
твору ( письмово)
Тема – зображення
приїзду козаків до польського короля.
Ідея – возвеличення мужності, кмітливості козаків, уміння
бути дипломатичними.
Основна думка – у складній ситуації
поважають і цінують тих, кого побоюються.
Композиція співомовки ( усно)
Експозиція – приїзд запорожців до
короля.
Зав’язка – здивування ляхів зовнішністю козаків, зокрема їх довгими вусами.
Кульмінація – ляхи намагалися посміятися над козаками та їх вусами,
пригостивши їх сметаною.
Розв’язка – козаки попросили короля спробувати запропоновану
ним сметану.
ПОПРАКТИКУЙМО!
Склади сенкан «Козаки» та «Ляхи»
(в зошиті)
|
1
рядок |
іменник
|
|
2
рядок |
прикметники |
|
3
рядок |
опис
дії (дієслова) |
|
4
рядок |
фраза,
яка передбачає особистісне ставлення до теми |
|
5
рядок |
Синонім
до іменника в 1 рядку |
1.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 27.04.2021
ТЕМА: Степан Руданський. Співомовки С.Руданського - унікальне явище у світовому мистецтві. ТЛ: співомовка, гумореска
Біографію С.Руданського
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 21.04.2021
ТЕМА: Леонід Глібов. Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника ("Муха й бджола", "Жаба й віл")
Початок уроку о 09.00 год.
Підключитися до конференції Zoom
https://us05web.zoom.us/j/86213382686?pwd=NERDUzV0QUY0eTJXWFFCRjZHMTZaUT09
Ідентифікатор конференції: 862 1338 2686
Код доступа: hgmV90
Дуже смішними видаються люди заздрісні, які прагнуть дорівнятися до інших, не маючи ні здібностей, ні можливостей для того. І зовсім огидні люди ледачі, що звикли безсоромно користуватися плодами чужої праці. Про це говориться в байках Л. Глібова в алегоричній, але від того не менш дотепній і дошкульній формі.
Домашнє завдання
Аудіотвори:
«Муха й Бджола» https://www.youtube.com/watch?v=ol5CrCymi0c
"Жаба і Віл"https://www.youtube.com/watch?v=A4zHzKfzaTc
Пошукова
робота
1. Знайдіть у байці «Жаба і Віл»
слова, які б підтверджували риси характеру жаби.
|
РИСИ ХАРАКТЕРУ |
РЯДКИ З БАЙКИ |
|
ЗАЗДРІСНІСТЬ |
|
|
ВИГАДЛИВІСТЬ |
|
|
САМОВПЕВНЕНІСТЬ |
|
|
ГЛУПОТА |
|
|
ЦІКАВІСТЬ ДО ВСЬОГО |
2. Виписати художні засоби, які використовує автор для розкриття образів Мухи та Бджоли (байка Л. Глібова «Муха і Бджола»).
3. Повторити що таке алегорія, сатира, гумор, іронія, сарказм.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 20.04.2021
ТЕМА: Леонід Глібов - визначний український байкар, поет. Побудова байки. Байка "Щука". ТЛ: байка, алегорія, мораль
А ти знаєш, що сміх...?
українським байкарем
Леонід Глібов писав байки
Запам'ятай!
Домашнє завдання
1. Читати виразно байку, уміти аналізувати.
2. Цікава вікторина! ТУТ
3. Усно відповісти на питання:
1. Адвокатом Щуки на суді був?
2. Які типові риси людини втілює Лисиця?3. Охарактеризуйте Щуку
4. Якими в байці виступають судді?
5.Які вади висміює цей твір?
6. Яка мораль байки?
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 14.04.2021
ТЕМА: Гумористичне й сатиристичне зображення. Жанри гумористичних творів. Роль гумору в житті українців.
Серед комічного можна виокремити такі два
основні жанрові різновиди – гумор
(анекдот, усмішка, гумореска, співомовка) та сатиру (байка).
Гумор – доброзичливий, жартівливий сміх, що допомагає
виправити певні вади людського характеру, недоліків поведінки тощо.
Сатира – гостре висміювання, критика чогось або когось, його
поведінки.
Серед гумористичних
творів широкою популярністю в українського народу користуються такі:
• Анекдот (від гр. aneсdotos —
неопублікований) — жанр фольклору — коротка жартівлива розповідь про якийсь
цікавий життєвий випадок з несподіваним і дотепним закінченням.
ПОСМІХНИСЬ!
Пряма мова
— Що таке пряма мова? — запитує вчителька Василька.
— Ну, це коли людина про щось говорить відверто!
— Наприклад?
— Я не вивчив уроку.
Байка — невеликий, здебільшого віршований повчально-гумористичний
чи сатиричний твір з алегоричним змістом, в якому людське життя відтворюється
або в образах тварин, рослин і речей, або зведене до простих і умовних
стосунків.
• Усмішка — різновид фейлетону та
гуморески, введений в українську літературу Остапом Вишнею.
• Гумореска — невеликий віршований,
прозовий чи драматичний твір з комічним сюжетом, відмінний від сатиричного
твору легкою, жартівливою тональністю.
Алегорія (гр. allegoria — іномовлення) — вид метафори: іномовне
зображення предмета чи явищ через інші, подібні до них, з метою наоч-но
показати їх суттєві риси. Використовується, як правило, у загадках, байках і
відзначається загальновпізнавальним характером. Наприклад, у байках через
характери дійових осіб — тварин і звірів — зображено риси людей, їх вдача;
назви дійових осіб у таких випадках пишуться з великої літери: Вовк і Ягня,
Лисичка й Журавель.
Мораль — повчальна частина байки.
Особливості байки:
а) розповідь про подію;
б) невелика кількість дійових осіб;
в) алегорична спрямованість;
г) повчальна значимість (мораль);
д) складається з двох частин: розповідної та
повчальної.
Коли у висміяних персонажах побачите нібито себе, свою поведінку, то смійтесь
разом з друзями і лікуйтеся від недоліків.
Гумор і сатира потрібні для того, щоб вилікуватися від усього хибного, поганого, некрасивого. Сміх потрібний, щоб ми весело прощалися зі своїми недоліками, щоб веселіше жили.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Домашнє завдання.
Скласти гумористичний твір чи записати курйозний випадок, який трапився з вами у школі, вдома.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
УРОК 13.04.2021
ТЕМА: Контрольна робота №5 з теми" Пригоди і романтика" . Контрольний твір ( міні-твір) за пригодницькими повістями В.Нестайка, Я.Стельмаха, Лесі Ворониної
Рекомендації щодо написання твору-роздуму
- Зрозумійте, осмисліть тему майбутнього твору-роздуму.
- На підставі заголовку до твору визначте його проблему. Це й буде зміст роботи.
Уживайте вставні слова і словосполучення: на мою думку, до речі, на жаль, по-моєму, отже, наприклад, таким чином; речення: «Я вважаю», «Мені здається», які виступають засобами зв’язку між частинами роздуму.
Висновки, аргументи (докази) намагайтеся виділяти в окремі абзаци. Перевірте написане, виправте помилки.
Основна частина твору – це безпосереднє розкриття теми. Не слід забувати, що назва твору лейтмотивом проходить через увесь текст, логіка мислення учня повинна розвиватися від конкретної деталі до узагальнення або навпаки – від загального до конкретного.
Вступ і висновки мож ут ь бут и меншими за обсягом, але не мож на скорочувати основну частину, бо тоді розкриття теми твору не буде достатнім.
Перелік тем, запропонованих для написання
контрольного твору:
1. «Дитинство – чарівний світ пригод і романтики» (за вивченими творами Всеволода Нестайка, Ярослава Стельмаха, Лесі Ворониної).
2. «Світ карколомних пригод звичайного хлопчика Климка» (за повістю «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» Лесі Ворониної).
3. «Цікаві пригоди Яви та Павлуші» (за повістю «Тореадори з Васюківки» Всеволода Нестайка).
4. «Таємничі пригоди друзів» (за повістю «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» Ярослава Стельмаха).
Корисні поради, як написати твір:
1. Обери тему, осмисли її, склади план.
2. Напиши за планом твір.
3. Відредагуй написане на чернетці.
4. Перепиши з чернетки у контрольний лист.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 31.03.2021
ТЕМА: Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.
Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях. Родина – це наш маленький світ, у якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина – це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога і турбота. І саме такою є родина Климка Джури.
1.Характеристика родини Джур
- Чим незвичною була родина Джур?
- Що нам відомо про батьків Клима? Охарактеризуйте.
- Що нового дізнався Клим про свою бабусю Соломію?
2. Склади асоціативне гроно до словосполучення
Родина Клима Джури
Домашнє завдання
Словникова робота (опрацювати)
Пригодницький
твір —
це твір, у якому зображено несподівані події, пригоди, що трапляються з героями
під час подорожі, мандрівки і часто пов'язані з ризиком.
Фантастичний
твір —
це твір, сюжет якого ґрунтується на фантастиці, тобто уявний світ не відповідає
реальному.
Багатоепізодний
твір —
це твір, у якому кожний новий розділ має свій сюжет.
Романтичний
твір —
це твір, у якому відбувається „втеча” героя від довколишньої дійсності в
ідеалізоване минуле або у вимріяне майбутнє чи фантастику.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 24.03.2021
ТЕМА: Леся Вороніна. "Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9". Клим Джура - рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
Боягуз, котрий переміг страх,
найсильніша людина у світі.
Леся Воронина
ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДЕОУРОК!
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 24.03.2021
ТЕМА: Леся Вороніна. "Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9"- фантастична, романтична повість про виховання гідності і мужності"
Епіграф: Смілива
не та людина, яка декларує свою
сміливість і надимає щоки, а на мою думку,
геройство полягає в тому, що ти долаєш свій
страх.
Леся Воронина
Повторімо вивчене!
Дайте
відповіді на запитання ( усно)
1. Що таке повість?
2. Чим повість відрізняється від оповідання?
3. Які елементи сюжету вам відомі?
4. Поясніть лексичне значення
слова „страх”.
(Страх - це внутрішнє
почуття, природна реакція людини на небезпеку. Асоціативний ланцюжок - переляк,
тремтіння,сльози, несподіванка,горе, розпач,смуток,
плач).
5. Доберіть
антоніми до цього слова.
6. Як ви розумієте епіграф до уроку?
Домашнє завдання
1. Читати до кінця повість
2. Пройти тестування за за змістом (код доступу 2637642, відкривши посилання join.naurok.ua)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 23.03.2021
ТЕМА:
Леся Вороніна - сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. "Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9". Теорія літератури: сюжет
Записати в зошит
1. Біографія Лесі Ворониної (коротко)
2. "Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9" (з презентації)
Тема:
Ідея твору:
Головна думка:
СЮЖЕТ (від фр. sujet — предмет) — система подій в художньому творі, в ході яких розкриваються характери персонажів і головна ідея. Оскільки події подаються у розвитку, в основі сюжету лежить конфлікт.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 17.03.2021
ТЕМА: Позакласне читання. М.Стельмах " Найкращий намет"
Наші улюблені літературні герої Сергій і Митько з повісті Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» повертаються!!!
Тепер вони в оздоровчому таборі й поринули у вир нових захоплюючих пригод!
ПРОЧИТАЙ ПРИГОДНИЦЬКУ ПОВІСТЬ "НАЙКРАЩИЙ НАМЕТ!
Намалюйте карту місцевості, що описана у творі, розкажіть про план дій головних героїв. (Карта: намальовані ріка, луки, ліс, засідка в копиці сіна, окоп біля сосни, у якому схований прапор; словесно описати план захоплення прапора противника та пере біг подій.)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 16.03.2021
ТЕМА: Повість «Митькозавр з Юрківки, або химера лісового озера». Роздуми про уяву, фантазію у житті сучасної людини
1. Записати в зошит
Тема: зображення дослідницької діяльності хлопців, якою вони захоплювалися, щоб дізнатися про історію виникнення чудовиська.
Ідея: возвеличення працелюбності, наполегливості, прагнення до пізнання світу, довкілля, повага до книги, її мудрості.
Основна думка: тільки в порозумінні, у спільній старанності, дружбі, взаємо підтримці, плідній праці можливо досягти бажаного результату.
2. Композиція твору (письмово виконати завдання)
1. Експозиція - ...
2. Зав’язка - ...
3. Кульмінація - ...
4. Розв'язка -...
Пригадаймо!
"МИТЬКОЗАВР З ЮРКІВКИ"
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 20.01.2021
ТЕМА: Ігор Калинець - талановитий український поет, автор віршів для дітей. Своєрідність форми його поезій. Збірка «Дивосвіт»: вірші «Стежечка», «Криничка»
1. Пройдіть тестування з вивчених творів (код доступу 2395990, відкривши посилання join.naurok.ua)
2.Опрацювати відеопрезентацію
3. Аналіз поезій «Стежечка», «Криничка» (письмово)
4. Вивчити напам'ять одну із поезій.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 19.01.2021
ТЕМА: І.Жиленко «Гном у буфеті». Світ дитинства - вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій.
Головна тематика лірики І.Жиленко -обійстя та домашній сад, шлюб та родина, природа, доброта.
Подключиться к конференции Zoom Початок 10год.00хв.
https://us05web.zoom.us/j/86187602716?pwd=dElBbmkwZWd3QXJoeGdnbWFoSk0vZz09Идентификатор конференции: 861 8760 2716
Код доступа: 51L8tt
Матеріали конференції ( відеопоезія )
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 13.01.2021
1.Опрацювати підручник стор.104 - 105 (конспект біографії поетеси І.Жиленко) 2. Читати виразно поезії стор.105 - 107 3. Визначити віршовані розміри( ямб, хорей) по кожному твору ( виписати перші чотири рядки з кожного вірша та за зразком класної роботи виконати завдання)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 12.01.2021
ТЕМА: Станіслав Чернілецький. Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. "Теплота родинного інтиму..." , "Забула внучка в баби черевички"
Матеріал уроку із виконанням різних видів робот: https://drive.google.com/file/d/1htWQtzIxGg0yybbVet20aEgg6x0Lox8f/view?usp=sharing
2. Робота над творами
- Ідейно-художній аналіз поезій ( в зошиті)
- Аналіз художньої мови творів ( в зошиті)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 16.12.20
1. Опрацювати презентацію.
2. В.Винниченко "Федько-халамидник" Тестування за змістом
(код доступу 8086252 посилання
join.naurok.ua)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 15.12.20
ТЕМА: Володимир Винниченко "Федько-халамидник"
Літературний диктант (письмово)
1. Хто головний герой оповідання?
2.Як жила їх родина?
3. Що робив батько з Федьком за провину?
4.Слово халамид ник означає.
5.За що батько давав Федькові гроші?
6. Що Федько відняв у хлопців?
7. Чому мама Федька так боялася не вгодити Толиним батькам?
Теорія літератури (записати в зошит)
Антитеза – це протиставлення двох слів або словосполучень, протилежних за своїм змістом.
Контраст - це різниця в характеристиках різних ділянок зображення в літературному творі, яка може бути між образами і словами, між персонажами і композиційними елементами.
Цитатна характеристика головних героїв твору
(письмово заповнити таблицю)
|
Федько |
Толик |
Домашнє завдання 15.12.20
1. Читати твір 91 - 99, відповідати на питання, уміти аналізувати вчинки героїв.
2. Виписати прислів'я та приказки , які характеризують головних та другорядних героїв твору В.Винниченка "Федько-халамидник"
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 25.11.20
ТЕМА: Контрольна робота №2 з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України. Пісні літературного походження». Тести
1. Виконати тести за (код доступу 8169508 join.naurok.ua)
Домашнє завдання 25.11.20
Підготуватися до уроку ПЧ за творчістю В. Рутківського. Створити буктрейлер.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 24.11.20
ТЕМА: Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки». Тема боротьби українських козаків проти татарської орди у творі.
Літературна вікторина
за романом «Джури козака Швайки»
1. Інтерактивні вправи.
· https://learningapps.org/6002232
· https://learningapps.org/8450144
https://learningapps.org/3174939
Домашнє завдання 24.11.20
2. Підготовка до контрольної роботи з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України. Пісні літературного походження»
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Домашнє завдання 03.11.20
1.
1.Читати підручник
стор.49-50. Переглянути відеоурок (https://youtu.be/ZfNGxFx1jPs)
2. Читати виразно
твір. Виконати ідейно-художній аналіз твору(письмово)
2. 3. Прослухати пісню "Євшан-зілля" за посиланням https://youtu.be/kmSr267cR3c
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
Домашнє завдання 04.11.20
1.Опрацювати відомості про Т.Г.Шевченка
за посиланням http://lesson.iolya.com.ua/page186.html (класна робота)
2.Вивчити напам"ять поезію
«Думка»
3.Виконати письмово аналіз вірша (домашня робота)
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 17.11.20
ТЕМА: Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька.
1 Теоретичний матеріал.
https://dovidka.biz.ua/dzhuri-kozaka-shvayki-golovni-geroyi/
2. Ідейно-художній аналіз (записати в зошит)
https://dovidka.biz.ua/dzhuri-kozaka-shvayki-harakteristika-geroyiv/
1. Читати до кінця твір.
2. Пройти тест "На Урок" код доступу 9506995
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
УРОК 18.11.20
ТЕМА: Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників.
Записати в зошит (словникова робота)
Джура - зброєносець при козакові, зброю чистить ,коня доглядає, за це його вчать козацької справи.
Швайка-те саме, що шило.
Уруські села - (татар.) - українські села
Ногайці, ординці - татари
Плавні - заболочені, порослі очеретом береги річки, що затоплюються під час повені.
Заповнити таблицю
Грицик - сирота, жвавий, моторний, непосидючий, гарячковитий, має зіркі очі, знає татарську мову, пасе панську і селянську худобу, лише його любить і слухаєстрашний бугай Петрик.
Санько - єдиний син у матері, яка його дуже любить і опікає, мрійливий,
спокійний, розважливий, визнає першість Грицика, має талант характерника,уміє
подумки віддавати накази і навіювати прохання.
Вірні друзі, ровесники, їм по 12 років, живуть у Воронівці.
Сміливі, спостережливі, кмітливі, відчайдушні:
володіють шаблею(дерев’яною),гарно на коні тримаються,
у майбутньому стануть побратимами.
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆


















